Tja, zijn goede vertandingen dat zeker.
je kan met verschillende maten en combinaties van pri en sec, verschillende overbrengingsfactoren krijgen. Genaamd de RF (ratio-factor) Bij snelle scooters wil het nog wel eens het geval zijn dat de scooter uit de vario loopt omdat het toerental van de cilinder/krukas te hoog is en dat de CVT op z'n maximale versnelling zit en dat de cilinder de boel wil doordraaien. dan is het handig om een LANGERE/LAGERE rf te pakken. ook om wheelys te voorkomen. Wil je 'sneller optrekken heb je een KORTERE/HOGERE rf nodig.
maar de malossi setjes komen allemaal op een lagere RF uit dan het origineel. Dus of je moet het 'uit de vario lopen' geval hebben? en anders is het inprincipe nutteloos/nadeling.
Neem aan dat je een zo goed als standaard scooter hebt? Dan zou ik gewoon eerst een andere cilinder/uitlaat/carb/cvt/onsteking etc etc, en eigenlijk de vertanding pas als laatst. (of als het niet nodig is, niet eens)
mvg