Malaguti XSM 50 2020 terugvoeren

SterkeStijn

Member
Goede avond,

Ik heb net een Malaguti XSM 50 gekocht, maar deze gaat op het moment 85 op de teller. Aangezien er best wat politie bij mij in de buurt is zou ik hem graag weer rond de 50-55 gps laten lopen. Nu is de vraag, hoe doe ik dit het makkelijkst en goedkoopst, terwijl het niet slecht is voor de brommer.

Ook ben ik wel benieuwd of iemand weet welke achter tandwiel op de brommer past, ik kan het zelf namelijk niet vinden.

Setup:
Airsal 70cc.
21mm carb, ik heb ook nog de std 17.5 carb.
11-? tandwielen (heb alleen te horen gekregen dat voor std is en achter minder tanden).
Sport uitlaat? Ik weet alleen dat het niet de standaard uitlaat is, verder wist de verkoper niet welk merk. Ik heb nog wel de std uitlaat liggen. (Misschien is de uitlaat herkenbaar via de foto).
Std CDI (volgens verkoper).
 

Attachments

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 01.11.41_7fa773c3.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 01.11.41_7fa773c3.jpg
    346.4 KB · Views: 3
Advertisement - register to remove this

Ik zou de originele carburateur er weer opzetten en de flow door het blok begrenzen met een prop in de uitlaat.
De topsnelheid kun je dan regelen door de doorlaat dan de prop te vergroten of te verkleinen.
Uiteraard wel de hoofdsproeier aanpassen op de "nieuwe" flow.

ik weet niet wat minder tanden inhoudt want je schrijft zelf 11-?, maar dit is ook niet zo belangrijk.
Door achter minder tanden te steken, wordt de top juist hoger, als de motor uiteraard, met de nieuwe flow, nog genoeg kracht heeft.
 
Last edited:
Bedankt voor je reactie!

Werkt de 17.5 nog wel goed met de 70cc? En zou een begrenzer bij de carb ook genoeg zijn?

En met tanden bedoel ik, volgensmij zit er std 53T achter, maar de vorige eigenaar heeft er een kleiner tandwiel op gezet voor een hogere top, maar ik weet niet hoeveel tanden vandaar het vraagteken.


Ook merk ik dat de huidige setup erg hoogtoerig is, maar dit ligt voornamelijk aan de uitlaat gok ik?
 
Last edited:
Back
Top