Makkelijk verf verwijderen???

psycho

Well-Known Member
Hallo Allemaal......

Ik ben met de renovatie met mijn neo's flink in de weer....

Nog niet begonnen maar alleen oud kapje ff bespoten om naar t resultaat te kijken....

Nu is het volgende probleem opgetreden...

De kappen die op de scooter zitten, zijn door de vorige eigenaar volgens mij flink in de watten.... ehhhh verf gelegd....

Ben tijdens het schuren van dat kleine kapje ongeveer 18 kleuren verf tegen gekomen.
Dus tijd kunnen schuren om alles flink glad te krijgen....

Is er niet een middel om die verf simpel en snel te kunnen verwijderen zodat ik daarna alleen nog ff licht hoef te schuren,ontvetten en opnieuw kan spuiten...???
 
Advertisement - register to remove this

je gaat naar de praxis haalt daar een blik VERFAFBIJT!
en smeer dat maar erop laat het niet 3 dagen erop zitten.
smeer het gewoon in en na 10 minuten kan je het eraf vegen met een doek en let op je handen (vrij aggressief spul) wel dik opsmeren greetz da bitch of the i.s.s
 
en dan je kap zien smelten :|

Ofwel schuurmachine of wel heel veel tijd maar ik zou niet met verfafbijt gaan werken op je kap.

Ik heb al kappen gezien waar leuke bulten en blazen kwamen op te staan omdat ze ook effe "snel" gingen spuiten
 
idd, geen verfafbijt en niet verhitten !!!

gewoon grof schuurpapier op je schuurmachine zetten en steeds wat fijner gaan (begin eerst rustig met 60 en eindig met 200 ofzo)
dan issie klaar voor de hecthprimer, die je daarna met 1200-1500 moet schuren.
 
zo 'n ramp is het toch niet met 73 verschillende kleuren. Gewoon schuren tot ie wat glad is en dan ondergrond. Maakt toch nix uit hoeveel lagen kleur er al opzaten.
 
als de vorige eigenaar met hadnd spuitbusjes heeft gewerkt, ga dan cellulose thinner halen , ne doordrenkt er een vod mee , en je wrijft ermeover de kap, opgelet, goed doordrukken want je bent niet over je vriendin d'r kont aant wrijven .

als je der 2 a 3 keer bent over geweest ( grote kappen in meer dna 1 keer doen) is de verf of er grotendeels af (afhankelijk hoe goed het gespoten was) of ze begint eruit te zoen alsof ze verbrand is , dan kan je of met een plamuurmesje of met een andere vod de oude verf eraf schrapen / wrijven

opgelet : dit werkt enkel met scooters die gespoten zijn geweest met de hand !
 
en op een frame.....wat is daarvoor het beste...want ik zie dat verfafbijt niet egt zitten....ik kan via een vriend aan een mouse komen.....maar of dit ook snel genoeg gaat?.....nog tips voor evrschillende soorten papier?
 
cellulose thinner vreet plastic op en als je met verfafbijt doet niet of je laat het te lang zitten.
en je bent niet zo lang bezig met dat ellelange schuren!

ja als je gewoon je kappen gaat schuren pak gewoon 'droog schuurpapier' en als je als laatste gaat schuren met p1000 en 1200 dat doe je met wet and dry schuurpapier
 
verfbrander werkt aardig alleen let op dat je hem niet te lang op een plaats richt want dan smeld je kap dus wel.
Na gebruik van de verfbrander kan je zo de stukken lak eraf trekken of stekken met een plamuurmes.
 
Originally posted by drax
cellulose thinner vreet plastic op en als je met verfafbijt doet niet of je laat het te lang zitten.
en je bent niet zo lang bezig met dat ellelange schuren!

ja als je gewoon je kappen gaat schuren pak gewoon 'droog schuurpapier' en als je als laatste gaat schuren met p1000 en 1200 dat doe je met wet and dry schuurpapier

waarop is dat gebaseerd ? proefondervindelijk vastesteld ?

bij mij werkte het nl perfect , moet natuurlijk ook geen uren de thinner erop laten, gewoon opsmeren, afduwen met thinnervod en dan met droge vod erover gaan , gaf bij mij perfect resultaat, zal picjes zoeken van wat het gekomen was en wat ik ervan heb gemaakt
 
Ja, alleen is het geen goede tip.

Als je denkt dat een aantal lagen die er opgespoten zijn door mensen thuis, met waarschijnlijk goedkope lak... Een goede basis/grond laag is, heb je echt geen idee waar je het over hebt.

Dat krijg je nooit meer strak. Moet er gewoon vanaf.
 
Back
Top