Verf Spuit spettert

Rico1009

Well-Known Member
hoi ik heb pas een verfspuit gekocht maar ik weet niet helemaal hoe het werkt
want met welke druk moet ik spuiten of ligt dat er maar gewoon aan wat voor verfspuit je hebt
en mijn verfspuit spetterd . hoe komt dit
is met verf te dik/dun of iets met druk ??????

bij voorbaat thnx -:-
 
Advertisement - register to remove this

wat moet je dan weten precies want ik begin net en probeer me beetje bij stukje wegwijs te maken maar t gaat niet zo voortvarend als dat ik had gewilt
 
ja dat heb ik ook gedaan maar als het aan me verf meng vaardigheden ligt dan ja....
hoe dik is die verf ongeveer dat van de airbrush is ongeveer de dikte van karnemelk
ik spoot met 4 bar is dat te weinig????? waarschijnlijk wel he ????
 
wat voor compressor heb je
wat voor spuit heb je, bovenbeker/onderbeker/Hvlp?
wat voor verf gebruik je/mengverhouding
wat voor nozzle zit er op.
wat heb je al geprobeerd..

echt sputteren ken duiden op vieze naald/nozzle/verf...

ik stel altijd af met water... aantal bar goed omhoog gooien, en gewoon bekertje leegspuiten.. en dan op stukje hout of wat dan ook, ff testen met aantal bars/breedte van de straal.

voor een hvlp spuit heb je ongeveer 1.8bar nodig aan de spuit, dus niet op de compressor (gaat altijd wat verloren in je slangen) dus het liefst een manometer op de spuit, ander rond de 2.5 gaan zitten op je compressor.

verder is het gewoon aanvoelen, veel bar/lucht betekend veel nevel/fijn verf... te weinig bar/lucht is sputteren en de verf komt er dan veels te dik uit.

middenweg vinden dus.
 
kijk daar gaan we :p:p wat is een hvlp spuit
ik heb een gewone gamma spuit van 50 euro met een 1.5 naald
en een bovenbeker metabo heet dat ding
en een revell standard class compressor van 170 euro met zo een vochtvang handig dingetje ;P waar ook de meter aan vastzit

en ik had ergens gelezen dat je gewone verf flink moest verdunnen en dat je daar ook mee kan spuiten en wat moet ik anders voor verf hebben ????
ik wil geen super specials gaan doen ofzo dus gewoon het simpele werk :p
 
dan moet het gewoon lukken denks, bar moet op 3.5/4.5 staan... en verf idd zo mengen dat het net iets dikker als water is. moet makkelijk van je mengstokje afdruipen..
 
HVLP is een high volume Low Precher.

Hoog volume lak bij een lage spuit druk meer rendament van je lak. Zal een 50 euro gamma spuit niet zo snel hebben. Dit zijn de echte echte instappers :p


Verf moet je gewoon mengen via de meng verhouding op je blik. Je lak goed op roeren van tevoren zeker 2min. Druk moet als het goed is staan op je verf blik hoe je de verf moet gebruiken of je een 1,5 of 1.8 sproeier/nozzel moet hebben enz. Dus denk als je dit allemaal af stelt kom je al een heel eind in de richting.


Over de druk die je verliest in de slang moet je aan houden dat je Per 7meter 1bar verliest aan druk meen ik. Dus als je op je meter van je comp de druk in stelt die 0,2 bar hoger zet komt dit wel goed.

Suc6 ermee
 
Back
Top