OnderOnsje
New Member
Beste allen,
Ik had een vraagje over de luchtschroef en sproeiers. Ik heb nu een Dell'orto 12mm carburateur met een 74 sproeier in mijn Yamaha Neos (2T 1997). Loopt prima, trekt redelijk op naar de 70 alleen in het middenstuk een dipje (30 - 50) maar zal de gasnaald eerdaags even verstellen. Met iemand achterop heeft ie vaak wel moeite boven de 40 te komen
Vraag is alleen: de luchtschroef zit nu voor minder dan een halve slag open. Verder dan een halve slag krijgen we de "BWAAAPPPP" bij optrekken en slaat hij heel snel af/gaat niet harder dan 30. Ik had al zo'n ellende met afstellen want ja dat doe je op anderhalve slag en dan start hij geeneens. Nu met de luchtschroef voor 1/3 slag open is de bougie prachtig koffiebruin.
Mijn plan is nu dus: grotere sproeier erin, en dan de luchtschroef verder open. Misschien loopt hij dan ook iets beter/sneller terwijl hij nog wel de juiste verhouding krijgt. Zou dit kloppen?
Ik heb nog een 17.5mm DMP carburateur. Zit nu een 95 sproeier in en dat werkt niet (start niet). Ik vraag mij af ook ivm mijn tijd: zal ik die 12mm gewoon opdirken met een grotere sproeier of die 17.5mm erin hangen met een kleinere sproeier? En voor beide opties geldt: met welke kan ik dan het beste beginnen, eerst maar 80 voor die 12mm? En zou die 17.5mm dan een kleinere sproeier moeten (76 ofzo) om op mijn setup te werken?
Ik vraag dit ivm welk setje sproeiers te halen, en ook een beetje ivm tijd. Dat aanzuigstuk van het luchtfilter bij de carburateur eraf krijgen kost veel moeite (ding is zo hard als steen, weet niet of dat zo hoort) en de buddy moet er ook steeds uit/in. En uni is weer begonnen, kerstvak zit erop...
Verdere specs:
- 50cc stock, een aftermarket zuigertje van de K-parts en heb de spoelpoorten van de cilinder iets uitgevijld
- Varioring eruit
- Prop uit standaard uitlaat
- Dat schoorsteentje in de inlaat vh luchtfilter heb ik er nog in, maar heb wel het vermoeden dat de vorige eigenaar er wel iets uitgedremeld heeft, zitten groffe randjes in
- 5.5G rollers
- Gele drukveer, geen flauw idee welk merk (zat er al in)
- Gasnaald clip staat één trede verder naar beneden dan het midden/standaard
Alvast ontzettend bedankt!
Ik had een vraagje over de luchtschroef en sproeiers. Ik heb nu een Dell'orto 12mm carburateur met een 74 sproeier in mijn Yamaha Neos (2T 1997). Loopt prima, trekt redelijk op naar de 70 alleen in het middenstuk een dipje (30 - 50) maar zal de gasnaald eerdaags even verstellen. Met iemand achterop heeft ie vaak wel moeite boven de 40 te komen
Vraag is alleen: de luchtschroef zit nu voor minder dan een halve slag open. Verder dan een halve slag krijgen we de "BWAAAPPPP" bij optrekken en slaat hij heel snel af/gaat niet harder dan 30. Ik had al zo'n ellende met afstellen want ja dat doe je op anderhalve slag en dan start hij geeneens. Nu met de luchtschroef voor 1/3 slag open is de bougie prachtig koffiebruin.
Mijn plan is nu dus: grotere sproeier erin, en dan de luchtschroef verder open. Misschien loopt hij dan ook iets beter/sneller terwijl hij nog wel de juiste verhouding krijgt. Zou dit kloppen?
Ik heb nog een 17.5mm DMP carburateur. Zit nu een 95 sproeier in en dat werkt niet (start niet). Ik vraag mij af ook ivm mijn tijd: zal ik die 12mm gewoon opdirken met een grotere sproeier of die 17.5mm erin hangen met een kleinere sproeier? En voor beide opties geldt: met welke kan ik dan het beste beginnen, eerst maar 80 voor die 12mm? En zou die 17.5mm dan een kleinere sproeier moeten (76 ofzo) om op mijn setup te werken?
Ik vraag dit ivm welk setje sproeiers te halen, en ook een beetje ivm tijd. Dat aanzuigstuk van het luchtfilter bij de carburateur eraf krijgen kost veel moeite (ding is zo hard als steen, weet niet of dat zo hoort) en de buddy moet er ook steeds uit/in. En uni is weer begonnen, kerstvak zit erop...
Verdere specs:
- 50cc stock, een aftermarket zuigertje van de K-parts en heb de spoelpoorten van de cilinder iets uitgevijld
- Varioring eruit
- Prop uit standaard uitlaat
- Dat schoorsteentje in de inlaat vh luchtfilter heb ik er nog in, maar heb wel het vermoeden dat de vorige eigenaar er wel iets uitgedremeld heeft, zitten groffe randjes in
- 5.5G rollers
- Gele drukveer, geen flauw idee welk merk (zat er al in)
- Gasnaald clip staat één trede verder naar beneden dan het midden/standaard
Alvast ontzettend bedankt!
Last edited: