ScooterDraz
Well-Known Member
Ik kon die ouwe topic hierover niet meer vinden, dan maar een nieuwe.
Ik heb dus plannen om een luchtfilter in mijn helmbak te maken.
Gisteren een ontwerp gemaakt:
Vanaf een 25 mm DO gaat (horizontaal) een alu buis met een oversizede diameter. Gewoon met een klem vastmaken. Geen PVC of shit, want dat wil nog weleens reageren met benzine, waardoor telkens je sproeier vol zit met van die sliertjes.
Dan een stuk slang, lekker flexibel, gewoon met slangklemmen vastmaken. Die slang maakt een bocht van 90 graden, geleidelijk natuurlijk.
Daaraan zit dan weer een alu buis (verticaal) die de helmbak inloopt. Die kan dan gewoon vast gemaakt worden met de gelijk met de bodem.
Daar kan dan altijd nog een filterelement over heen worden gelijmd.
Is dit een beetje een leuk ontwerp, gaat dit werken is dit schok/tril bestendig?
Zo nee, hoor ik graag reacties van de mannen die hier ervaring mee hebben.
Bvbd
Ik heb dus plannen om een luchtfilter in mijn helmbak te maken.
Gisteren een ontwerp gemaakt:
Vanaf een 25 mm DO gaat (horizontaal) een alu buis met een oversizede diameter. Gewoon met een klem vastmaken. Geen PVC of shit, want dat wil nog weleens reageren met benzine, waardoor telkens je sproeier vol zit met van die sliertjes.
Dan een stuk slang, lekker flexibel, gewoon met slangklemmen vastmaken. Die slang maakt een bocht van 90 graden, geleidelijk natuurlijk.
Daaraan zit dan weer een alu buis (verticaal) die de helmbak inloopt. Die kan dan gewoon vast gemaakt worden met de gelijk met de bodem.
Daar kan dan altijd nog een filterelement over heen worden gelijmd.
Is dit een beetje een leuk ontwerp, gaat dit werken is dit schok/tril bestendig?
Zo nee, hoor ik graag reacties van de mannen die hier ervaring mee hebben.
Bvbd