Klopt toerental blijft gelijk.Hmmm leuk en vervelend probleem...
Als het probleem zich voordoet, merk jij dan bij vol gas dat het toerental anders wordt?
Uit jouw filmpje dacht ik te horen dat het toerental gelijk blijft namelijk.
maar verder,
- is de carburateur schoon van binnen inclusief de hoofdsproeier?
- aangezien het een carburateur is met ECU, zitten onder de helmbak bij de carb van die messing (goudkleurige) filtertjes? die zou je even schoon kunnen maken
- zoals iemand al eerder aangaf, misschien kijken of de kleppen nog goed zijn en goed afsluiten.
- compressie testen kan ook nooit kwaad
Daar gaan mijn gedachte ook naar uit , zou toch een keer de compressie meten/ laten metenHeb ondertussen het gevoel dat het probleem niet elektronisch is.
Zo werkt deze "choke" niet , als hij koud is , geeft hij een verrijkings kanaal vrij , waar extra benzine uitkomt , zodra de choke warm wordt , schuift de naald uit , en blokkeert dat kanaal , waardoor de scooter op het stationaire mengsel loopt . Met de hoeveelheid lucht gebeurt dus niets . Wel koud starten zonder gas te geven . De begrenzing van de gasschuif zit in het deksel , wat je eraf moet schroeven , om bij het membraam te komen , meestal is dit een schroef , waardoor de gasschuif niet verder omhoog kan .Zodra je de scooter start gaat namelijk de choke in werking waardoor die een stuk lucht wegknijpt. Zodra hij warm is gaat de choke uitwerking waardoor die de “normale” hoeveelheid lucht binnen krijgt.
Klopt het choke verhaal was ik idd ook al achter, alleen kan dit uitgesloten worden omdat er een volledig nieuwe carb opzit.Daar gaan mijn gedachte ook naar uit , zou toch een keer de compressie meten/ laten meten
Zo werkt deze "choke" niet , als hij koud is , geeft hij een verrijkings kanaal vrij , waar extra benzine uitkomt , zodra de choke warm wordt , schuift de naald uit , en blokkeert dat kanaal , waardoor de scooter op het stationaire mengsel loopt . Met de hoeveelheid lucht gebeurt dus niets . Wel koud starten zonder gas te geven . De begrenzing van de gasschuif zit in het deksel , wat je eraf moet schroeven , om bij het membraam te komen , meestal is dit een schroef , waardoor de gasschuif niet verder omhoog kan .
Heb je al eens naar het luchtfilter gekeken , en zonder element , een stukje geprobeerd ?