Loopt max 15kmu.

rottieark

Active Member
Mijn vriendin heeft sindskort een AGM VX50 Euro4 uit 2018 met 6K kilometers.

Bij aankoop was alles goed en liep die erg goed, maarja dat zijn korte test afstandjes dusja.

Nu rijd ze er al een tijdje op en merkt ze een heel groot probleem.

Als je n minuutje volgas rijdt (begrensd 32 dus) dan zakt die opeens heel hard in de toeren en daalt naar 15KMPU en gaat dan niet harder (stotterend geluid).
Pas als je de scooter uitzet en ff wacht doet die het weer. En dan gebeurd na n minuut weer hetzelfde.

Nu heb ik er dus een andere cdi op sinds vandaag (45 en onbegrensd) dit ivm omkeuren naar geel kenteken volgende week.
Nu tikt die de 40 rustig aan en krijgt dan hetzelfde probleem weer. Zelfs als die onbegrensd staat blijft het hetzelfde.

Hij geeft trouwens ook geen code aan via het motorlampje.


Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Zou de bobine doorgemeten kunnen worden toevallig? Bougie zou ik morgen even proberen!
Post automatically merged:

Bougiekleur:
 

Attachments

  • IMG_9556.jpeg
    IMG_9556.jpeg
    178.1 KB · Views: 11
  • IMG_9555.jpeg
    IMG_9555.jpeg
    291.3 KB · Views: 11
Last edited:
Meestal staan de waardes in de manual , van de scooter . Heb even bij een paar gekeken waaronder een amg cafe racer , en mijn eigen chinees , zitten voor de primaire winding in de buurt van de 1 ohm .
Post automatically merged:

Ik zou dan wel meten als het stotteren begint , en niet als de bobine koud is
 
Last edited:
Heb nog niks doorgemeten, maar scooter rijdt ondertussen niet harder als 10.
Post automatically merged:

Scooter is ook helaas afgekeurd omdat die spontaan niet harder reed, weg geld dus
 
Ik heb ondertussen de ECU vervangen alleen blijft het probleem hetzelfde.

Ongeveer bij de 30 “knarst” die uit de carterkap en gaat daarna max 10/15.


Even een rijtje wat er nu allemaal is vervangen:
ECU
CDI
BOBINE
BOUGIE
Heb ondertussen het gevoel dat het probleem niet elektronisch is.


Hij geeft ook verder geen check engine light aan.


Heeft iemand nog enig idee wat ik kan nakijken en of testen?
Post automatically merged:

Heb carterkap opengehaald en alles ziet er nog netjes uit, rolletjes zijn nog goed koppeling klein beetje slijtage is volgensmij laatst vervangen en de Vsnaar geen scheurtjes etc.


Zie voor de rest ook geen schade of er iets aanloopt of wat dan ook.
 
Last edited:
Even een rijtje wat er nu allemaal is vervangen:
ECU
CDI
Zooo, een ECU en ook nog een CDI???

Ik denk dat je de cdi verwisseld met de speedconverter.
Heb je daadwerkelijk de speedconverter uitgewisseld voor een cdi, want ondanks dat ze in een soortgelijk huisje zitten en ondanks dat de connector perfect past, een speedconverter doet toch heel iets anders dan een cdi en kan dit de reden zijn waardoor de ECU in een nood-programma/noodloop gaat!
 
Op de site waar ik de speedconverter heb besteld wordt dit vermeld:

Opvoerset Dellorto ECU 45/onbegrensd , opvoeren Euro4 scooter, Speedconverter met afstandsbediening | AGM, BTC, GTS Znen, Turbho, La Souris Retro (Oranje CDI)​



Er staat dus in dat het een speedconverter is, maar ook dat het een Oranje CDI is?
 
Een speedconverter is geen cdi, dus wat op die website staat is BS.
Een brommer heeft nooit een cdi EN een ECU.
Een ECU regelt zowel de brandstofvoorziening als de ontsteking van de scooter waarom zou je dan nog een cdi nodig hebben?
Nogmaals die speedconverter zit in een kastje dat heel sterk lijkt op een cdi.
Deze speedconverter bewerkt de signaaltjes die komen van je snelheidsmeter of van een cartersensor en geeft deze door aan de ECU zodat deze weet wat de momentele snelheid is en of hij in combinatie met de waardes van de andere sensoren die een injectiescooter heeft de hoeveelheid brandstof en/of ontsteekmoment moet aanpassen.
Door te rommelen met die speedconverter kun je de scooter sneller laten rijden.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Maar wat die doosjesschuiver jouw toegestuurd heeft, weet ik natuurlijk niet !
 
Neem aan dat het gewoon een Speedconverter is en geen CDI, maarja hij heeft hoe dan ook hetzelfde probleem met de originele Speedconverter.

Dus zit nogsteeds uit te vogelen waar dit aan kan liggen, aangezien erop rijden met 10kmpu geen pretje is.
 
Ik heb net weer eventjes wat geprutst na werk, alleen kom ik tot de conclusie dat ik het zelf echt niet meer kan vinden.

Voor de rest op dit forum kan ik ook geen goeie informatie erover vinden.

Het laatste waar ik aan denk is dat het te maken heeft met lucht/choke

Zodra je de scooter start gaat namelijk de choke in werking waardoor die een stuk lucht wegknijpt. Zodra hij warm is gaat de choke uitwerking waardoor die de “normale” hoeveelheid lucht binnen krijgt. Kan het niet zijn dat die teveel lucht krijgt zodra de choke uit werking gaat?
Post automatically merged:

En kan het heel toevallig niet zo zijn dat de choke de verkeerde werking heeft? Oftewel warm choke in werking, en koud choke buiten werking?
 
En kan het heel toevallig niet zo zijn dat de choke de verkeerde werking heeft? Oftewel warm choke in werking, en koud choke buiten werking?
Dit kun je testen , door de choke op een accu aan te sluiten , en te kijken of de naald naar buiten komt , na 2/3 min . Ook even meten of er spanning op de connector staat , als de motor loopt
 
Back
Top