Lichten van een zip

chivano

New Member
Mijn lichten van me zip aan de rechterkant werken goed en knipperlicht ook, aan de linkerkant werken ze niet helemaal lekker, ze branden niet vel en de knipperlichten doen het niet ( lijkt te weinig stroom ) zit net een nieuwe accu in de scooter iemand die dit probleem herkent / het probleem weet ?

Advertisement - register to remove this

Aan de accu ligt/lag het niet anders zou de rechterkant het ook niet doen.

ze branden niet vel en de knipperlichten doen het niet ( lijkt te weinig stroom )
Hiermee sla je de nagel op de kop.
Er zit dus ergens een slecht contact zodat er niet voldoende stroom gaat vloeien en het knipperrelais dat afhankelijk van het bouwjaar van je Zip in de spanningsregelaar zit of bij oudere modellen een los knipperlichtrelais is, niet knippert en waardoor je lampjes continue branden.

Of heb je misschien in je linker knipperlichten een lampje of eventueel beide lampjes vervangen en abuisievelijk een te laag Wattage genomen want dit zorgt voor hetzelfde effect.

Maar we gaan er even vanuit dat je niks gedaan hebt met de knipperlichten en deze nog gewoon de originele gloeilampjes hebben en geen led-lampjes.

Dus ergens zit een slecht contact in de roze bedrading tussen je richtingaanwijzerschakelaar en de knipperunits links of in de fitting van 1 of beide knipperunits links of in de richtingaanwijzerschakelaar zelf.

beste Sparky,
dank voor je reactie ten eerste . de zip is uit 2013 en er zitten power 1 ledjes in. misschien is de angel eye aangesloten op de rechterkant van de knipperlichten dat de lichten daardoor niet genoeg stroom krijgen?

Een angel eye tak je niet af bij de knipperlichten.
Het feit dat de ledjes minder fel branden als de andere kant, duidt erop dat er ergens een slecht contact zit waarover een deel van de spanning verloren gaat en de led-knipperlichten niet voluit branden.

Bij deze knipperlichten zitten normaal ook weerstanden om de belasting voor het knipperrelais even hoog te houden als die van de originele gloeilampjes.
Echter als hier iets mee zou schelen, zouden de knipperlichten weliswaar niet knipperen maar wel op de volle sterkte branden.

Een angel eye tak je niet af bij de knipperlichten.
Het feit dat de ledjes minder fel branden als de andere kant, duidt erop dat er ergens een slecht contact zit waarover een deel van de spanning verloren gaat en de led-knipperlichten niet voluit branden.

Bij deze knipperlichten zitten normaal ook weerstanden om de belasting voor het knipperrelais even hoog te houden als die van de originele gloeilampjes.
Echter als hier iets mee zou schelen, zouden de knipperlichten weliswaar niet knipperen maar wel op de volle sterkte branden.
ik ga dit is eventjes nakijken bedankt. weet jij toevallig ook hoe het kan dat de lampen niet aan gaan als ik het contact omdraai? of zegmaar niks brand als ik het contact omdraai

weet jij toevallig ook hoe het kan dat de lampen niet aan gaan als ik het contact omdraai? of zegmaar niks brand als ik het contact omdraai

Daar kan ik je geen antwoord op geven namelijk:
  1. Ik snap de vraag niet helemaal omdat je eerst spreekt over alleen de verlichting en daarna ineens over "niks brandt".
  2. Ik weet niet hoe je de verlichting hebt aangesloten maar als deze nog steeds origineel zit brandt deze aleen als de motor draait.
Dus een beetje duidelijkheid graag want elektro is een exact vak en het werken of niet werken, zit hem in de details !

Daar kan ik je geen antwoord op geven namelijk:
  1. Ik snap de vraag niet helemaal omdat je eerst spreekt over alleen de verlichting en daarna ineens over "niks brandt".
  2. Ik weet niet hoe je de verlichting hebt aangesloten maar als deze nog steeds origineel zit brandt deze aleen als de motor draait.
Dus een beetje duidelijkheid graag want elektro is een exact vak en het werken of niet werken, zit hem in de details !
aha! ja er brand niks geen lampjes op het dashbord niks, pas als ik hem start zover ik weet is de kabelboom standaard alleen angel eye en ledjes op gemaakt. ik dacht aktijd als je contact omdraaide dat alles hoorde te gaan branden, ( anders in ieder geval dashbord lampjes ) ma vraag me af waarom dit niet brand pas als die loopt

Zaken zoals knipperlichten, verklikker lampje van de knipperlichten, claxon, remlicht en elektrische start moeten werken met enkel de scooter op contact.
Werken die niet als de scooter enkel op contact staat maar wel als de motor loopt dan kijk de zekering na, deze is dan defect.
Verlichting zoals koplamp, achterlicht en de achtergrondverlichting van de cockpit werken enkel als de scooter gestart is, tenminste als de verlichting nog origineel aangesloten zit en niet is omgebouwd naar gelijkspanning via de accu.

Zaken zoals knipperlichten, verklikker lampje van de knipperlichten, claxon, remlicht en elektrische start moeten werken met enkel de scooter op contact.
Werken die niet als de scooter enkel op contact staat maar wel als de motor loopt dan kijk de zekering na, deze is dan defect.
Verlichting zoals koplamp, achterlicht en de achtergrondverlichting van de cockpit werken enkel als de scooter gestart is, tenminste als de verlichting nog origineel aangesloten zit en niet is omgebouwd naar gelijkspanning via de accu.
beste, elektrische start werkt wel maar de rest niet ( claxon zal ik even kijken ) maar motorlampje hoort sowieso te branden toch?

Back