licht op zip 2000 doet et niet meer???

Jimmy

#7 Open 70Cup
heey,

ik heb een snor zip 2000 en alles deed het leuk, nu deed mijn voor lamp het ineens niet meer en toen d8 ik doorgebrand schijt.

gewoon met groot licht rijden, nu had ik paar dagen met groot licht gereden en niks aan de hand tot op een dag ik over een hobbeltje reed. hij flikkerde en deed het niet meer, maar als ik over de witte strepen reed over de weg flikkerde hij even en soms deed hij het ff. dit varieerde van de hele weg of 2seconden.

nu doet hij het helemaal niet meer, ik heb alles nagekeken geen losse stekkertjes en de lampen vervangen voor en achter want achter was ook ineens doorgebrand.

wat ik ook heel vreemd vind is met of zonder accu de knipperlichten doen het gewoon en het remlicht doet het ook gewoon altijd....

als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dat heel fijn vinden, heb namelijk bijna tot geen verstand van elektonica

Advertisement - register to remove this

Je verlichting brand op je motor. Je 'lichtspoel' wekt een spanning op, die wordt door de spanningsverdeler gelijkgericht (licthspoel geeft wisselspanning, wordt gelijkspanning gemaakt) en hiermee wordt je accu opgeladen en branden je lampen.

als je spanningsverdeler stuk is kan deze of geen stroom meer geven, of niet meer goed afvlakken waardoor je verlichting teveel stroom krijgt. In dat geval is het vaak je dashboard verlichting welke als eerste doorbrand, gevolgt door de rest.

Plaats eens nieuwe lampen. Doen die het gewoon, dan is het je spanningsverdeler. Anders eens zoeken naar losse contactjes.

ik heb nieuwe lampen geprobeert, en deze doen het simpel weg niet, dashboard verlichting doet het ook niet meer, maar deed het als laatste nog de rest was eerder kapot.

miss meer mensen die een ander idee hebben?

ik het precies hetzelfde probleem met me aerox! knipperlichten knipperen niet meer maar staan constant aan. En als ik een goede tik op de voorkap geef branden me lampen heel ff.
Ik was naar de dealer gegaan en die hadden t over dat er iets ( wee niet meer wat) geoxideerd zou zijn...
dus als iemand t weet zou dat top zijn, kan ik de mijne ook ff fixxe

Back