Licht elke 2 weken kapot kisbee 2020

Scoob_073

New Member
Hoi mensen,

Bij mijn kisbee r iced grey 2020 knapt mijn dimlicht na ongeveer 2 weken en dan doet mijn grote licht het nog wel. Het glas van m’n koplamp wordt ook echt superwarm.

gr. scoob_073
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat de spanningsregelaar een een te hoge spanning afgeeft.
Spanning over de accu meten bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met wat gas.

De spanning mag niet boven de 14,5 a 15 volt komen.
 
Last edited:
Ik denk dat de spanningsregelaar een een te hoge spanning afgeeft.
Spanning over de accu meten bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met wat gas.

De spanning mag niet boven de 14,5 a 15 volt komen.
Ga deze week waarschijnlijk even een spanningsmeter installeren dan kan ik alles goed in de gaten houden
Gr scoob_073
 
Misschien met blote hand het lampje erin gedraaid? Want dan laat je een vettige laagje achter op het glas van het lampje.. En daardoor kunnen dit soort lampjes ook kapot gaan.. Door het vettig laagje kan dan de warmte niet zo goed meer uit het lampje en door hitte gaat het dan kapot..

Dus nooit met blote handen een lampje zo maar even vervangen.




Waarom mag je een halogeenlampje niet met je vingers aanraken?​

Als je een halogeenlampje wil verwisselen staat er op de verpakking dat je het lampje niet met je vingers mag aanraken. Waarom is dat eigenlijk? Ontploft het lampje anders? Wordt het lampje dof, of gaat het kapot?


Het beste antwoord​

Het vet van je vingers kan in het glas branden, waardoor de lichtopbrengst vermindert. Tevens kan het zo zijn dat het lampje doordat het licht 'blijft hangen' warmer wordt, waardoor de levensduur wat achteruit gaat. Je kan ze touwens ook gewoon even met een schoon doekje schoonpoetsen ;)

 
Misschien met blote hand het lampje erin gedraaid? Want dan laat je een vettige laagje achter op het glas van het lampje.. En daardoor kunnen dit soort lampjes ook kapot gaan.. Door het vettig laagje kan dan de warmte niet zo goed meer uit het lampje en door hitte gaat het dan kapot..

Dus nooit met blote handen een lampje zo maar even vervangen.




Waarom mag je een halogeenlampje niet met je vingers aanraken?​

Als je een halogeenlampje wil verwisselen staat er op de verpakking dat je het lampje niet met je vingers mag aanraken. Waarom is dat eigenlijk? Ontploft het lampje anders? Wordt het lampje dof, of gaat het kapot?


Het beste antwoord​

Het vet van je vingers kan in het glas branden, waardoor de lichtopbrengst vermindert. Tevens kan het zo zijn dat het lampje doordat het licht 'blijft hangen' warmer wordt, waardoor de levensduur wat achteruit gaat. Je kan ze touwens ook gewoon even met een schoon doekje schoonpoetsen ;)

Vervang hem altijd met een doek maar toch bedankt

gr. Scoob_073
 
Back
Top