lekkende Koelvloeistof DOP??

Status
Not open for further replies.

PlaYa4YUE

H.T.G Member #14
hallo
als ik een stukje gereden heb op mijn runner dan spuit er een klein beetje koelvloeistof uit het reservoir ( ja dop zit er op)

heeft iemand hier ook last van??

en zo ja nog tips om het te verhelpen?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by no_fear_racer
het zou ook zo kunnen zijn dat je er teveel in gegooid hebt (als je hem hebt bijgevuld) en zet je vloeistof uit door de warmte en dat ie dan over loopt succes

nee dat is het niet want ik vul um tot het streepje MAX
meestal er nog iets onder:p
 
ik had dit probleem ook een paar keer, je hoeft niet persee een nieuwe dop te kopen. wat je moet doen is je dop eraf halen en erin kijken. dan zie je een rubberre ring zitten om een ding is het midden heen. tussen dat ding in het midden en die ring mag geen ruimte zitten en dat is nu ws wel het geval. je moet nu gewoon met een dunne schroevendraaier oid die ring weer naar het midden drukken zodat ie er goed omheen zit en dan die dop erop draaien (niet TE vast). dit hielp bij mij iig goed.
 
Je cilinderpakkingen kunnen lekken als je een ander cilinder er op hebt gezet. Dan krijgt je druk in je koelwater.

Bij een Vriend een keer het probleem geweest.
 
Twanneke Je cilinderpakkingen kunnen lekken als je een ander cilinder er op hebt gezet. Dan krijgt je druk in je koelwater.


lijkt me beetje onzin wat je hier uitkraamt :|

maar even ontopic :D
is algemeen bekend probleem, gewoon ff ring terug duwen...
als dit niet werkt zou je idd dat elastiek kunnen proberen.

Ik weet alleen verder niet ofdat je die dop uit elkaar kunt halen, maar als dit mogelijk is zou je vloeibare pakking in die dop kunnen smeren en dan alles terugzetten en dan de dop er weer op, mischien leuk voor iemand om te proberen, heb zelf geen last van lekkende doppen :p
 
Originally posted by Twanneke
Je cilinderpakkingen kunnen lekken als je een ander cilinder er op hebt gezet. Dan krijgt je druk in je koelwater.

Bij een Vriend een keer het probleem geweest.
Het zou kunnen maar ik denk dat het hier gewoon aan je doppie lig.
 
Originally posted by aerox17
lijkt me beetje onzin wat je hier uitkraamt :|

maar even ontopic :D
is algemeen bekend probleem, gewoon ff ring terug duwen...
als dit niet werkt zou je idd dat elastiek kunnen proberen.

Ik weet alleen verder niet ofdat je die dop uit elkaar kunt halen, maar als dit mogelijk is zou je vloeibare pakking in die dop kunnen smeren en dan alles terugzetten en dan de dop er weer op, mischien leuk voor iemand om te proberen, heb zelf geen last van lekkende doppen :p



Is geen onzin,
Doordat je voetpakking lekt kan er druk komen in je koelwater.
(bij de clinder waar het water langs stroomt)
Daardoor spuit er telkens water omhoog in je reservoir.
 
zelfde probleem

dealer zij precies het zelfde het kan zijn dat je last hebt van een lekke koppaking als er meer dan 1,5 bar druk op de dop van de koelvloeistof zit lekt het eruit als dat niet zou gebeuren zou de cilinder ontploffen zij de dealer.... ik zeg zo van omdat ik een aprilia sr50 injectie heb dan moet het injectie lampje tog branden? ik zeg zo van geef mij maar gewoon een nieuwe dop dan moet het goed zijn. snap hem wel hij wil werk...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top