Joasbaan

New Member
Heb mijn sproeier vervangen voor 1 maatje hoger en ging erna een stukje rijden en opeens liep na een tijdje mijn hele tank leeg het leek alsof het langs de uitlaat heen eruit liep bij de cilinder en het ophangpunt van de uitlaat dus niet bij de carb zelf iemand die weet wat ik kan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Je geeft niet aan welk merk/type scooter, dus is het maar een wilde gok. Als het nog een oud type is zonder vacuüm dan is je benzineleiding misschien gewoon los geraakt. Kijk eerst eens waar de benzine vandaan komt beginnende bij de benzinetank.
 
Sorry vergeten te zeggen inderdaad
Is een zip 70cc onder een 4t frame

17.5 del
Rij op mengsmering en heb een benzinekraantje maar als ik die openzet komt er gewoon wat uit
 
Je schrijft dat het niet uit de carburateur komt. Simpel gedacht zeg ik dan; na de carburateur loopt het in je cilinder, dus dat is het niet want dan verzuipt hij meteen. Dan blijft alleen het traject tussen de tank en de carburateur over. En dat is meestal alleen een benzineslang .....
 
Je schrijft dat het niet uit de carburateur komt. Simpel gedacht zeg ik dan; na de carburateur loopt het in je cilinder, dus dat is het niet want dan verzuipt hij meteen. Dan blijft alleen het traject tussen de tank en de carburateur over. En dat is meestal alleen een benzineslang .....
246A6DA7-ECF3-4234-B441-8A3B1772BF68.jpeg
Is dat die bruin/goude
 
De dikke, rechts. Maar dat kun je zelf controleren door hem los te halen, dan loopt er benzine uit. Kan het zijn dat je de vlotterkamerpakking bent vergeten (terug te zetten) toen je de carburateur weer in elkaar hebt geschroefd na het vervangen van de sproeier? Dan kan hij ook gaan lekken.
 
De dikke, rechts. Maar dat kun je zelf controleren door hem los te halen, dan loopt er benzine uit. Kan het zijn dat je de vlotterkamerpakking bent vergeten (terug te zetten) toen je de carburateur weer in elkaar hebt geschroefd na het vervangen van de sproeier? Dan kan hij ook gaan lekken.
Die zat er sowieso niet tussen maar was voorheen ook geen probleem en lekt ook niet bij de carb zelf zoals ik zei maar bij de uitlaat tapeindes en koelkappen (daar lijkt het vandaan te komen) oja en de benzineslang werkt gewoon
 
Dat heet dus een kort lontje ......

----------------------------------------

Maar je zult toch echt zelf moeten kijken waar de stroom benzine vandaan komt. Ergens begint het te stromen en dat moet dus tussen de benzinekraan en de cilinder, nou ja eigenlijk de carburateur, zijn. Iets anders kan ik niet bedenken.
 
als ie gewoon was afgefikt...dan had je dit probleem ook niet...:rolleyes:
daarbij een kort lontje....? na 3560 berichten op dit forum..kan je wel een keer moe worden van dit soort fratsen..taalgebruik of krachthoofdletters.

alsof Brute-force hier al die jaren BullShit aan t verkopen is.... iedereen VIND dat t daar aan ligt ... maar niemand onderzoekt en jankt alleen maar.

als het over de uitlaat lekt en over de beugel... dan is het toch zeer plausibel dat het van BOVEN komt...

ipv paniek voetbal te spelen en onzin op hinternet aan t 'kijken' bent....onderzoek! kijk... proef! en brand je vingers.. anders kom je HELEMAAL nergens.

enne..@Brute-force... misschien had t wel iets minder Brute kunnen zijn ;-)..........(vind ik dan)
 
Ik zit al 20 jaar op forums en ben op een motorforum moderator en heb ook nog wel een forum als administrator beheerd, dus ik ben wel wat gewend. Het aantal berichten en hoe lang je lid bent is echter geen enkele reden om je onfatsoenlijk uit te laten. Laat dan zien dat je ervaren bent en daar boven staat.

Dat mensen beter zelf moeten onderzoeken en meer informatie moeten geven zonder dat daar telkens naar gevraagd moet worden, ben ik het helemaal mee eens. Maar hoe graag we dat ook willen, de meesten trekken zich daar weinig van aan. En dat zijn vooral de nieuwkomers en jonkies. Maar we kunnen in zo'n geval natuurlijk ook gewoon niet reageren.

Vergeet ook niet dat er heel veel nieuwkomers van amper 16 jaar of net wat ouder zich aanmelden en nul komma nul technische ervaring hebben. Ik denk niet dat je dat meteen iemand kan kwalijk nemen. Ervaring heb je nu eenmaal tijd voor nodig. En dat kan ik makkelijk zeggen want ik heb die tijd ruimschoots gehad, maar ben ook met vallen en opstaan wijzer geworden.

Wat ik wel heel kwalijk vind, en dat is echt niet alleen hier, is dat er velen een topic starten, een vraag stellen en vervolgens misschien een enkele keer reageren en daarna hoor je ze niet meer. Kennelijk is hun probleem opgelost, maar even melden, ho maar. Maar je kunt onmogelijk alles voor zijn.
 
@Rob105
Ben het eens met je verhaal.
Zelf ben ik al enige jaren op dit forum aanwezig en zie dat het steeds vaker voorkomt dat men een vraag stelt, deze (uitgebreid) beantwoord word en er vervolgens geen replay op komt...
Snap dat @Brute-Force hier ondertussen wel een beetje klaar mee is.
@Super8 Brute had inderdaad wel iets minder Bruut kunnen reageren... :grinning:
 
Back
Top