Ik zit al 20 jaar op forums en ben op een motorforum moderator en heb ook nog wel een forum als administrator beheerd, dus ik ben wel wat gewend. Het aantal berichten en hoe lang je lid bent is echter geen enkele reden om je onfatsoenlijk uit te laten. Laat dan zien dat je ervaren bent en daar boven staat.
Dat mensen beter zelf moeten onderzoeken en meer informatie moeten geven zonder dat daar telkens naar gevraagd moet worden, ben ik het helemaal mee eens. Maar hoe graag we dat ook willen, de meesten trekken zich daar weinig van aan. En dat zijn vooral de nieuwkomers en jonkies. Maar we kunnen in zo'n geval natuurlijk ook gewoon niet reageren.
Vergeet ook niet dat er heel veel nieuwkomers van amper 16 jaar of net wat ouder zich aanmelden en nul komma nul technische ervaring hebben. Ik denk niet dat je dat meteen iemand kan kwalijk nemen. Ervaring heb je nu eenmaal tijd voor nodig. En dat kan ik makkelijk zeggen want ik heb die tijd ruimschoots gehad, maar ben ook met vallen en opstaan wijzer geworden.
Wat ik wel heel kwalijk vind, en dat is echt niet alleen hier, is dat er velen een topic starten, een vraag stellen en vervolgens misschien een enkele keer reageren en daarna hoor je ze niet meer. Kennelijk is hun probleem opgelost, maar even melden, ho maar. Maar je kunt onmogelijk alles voor zijn.