Plaatsen kan dmv ty-wraps, lijm, gaatje boren in je kapje en dan het boutje/moertje systeem. (eventueel speednuts en parkers)
Verder is het aansluiten heel simpel.
Er kan alleen een klein verschil zijn, betreft de schakelaar die jij gaat gebruiken.
Je begint bij de accu, en je eindigt bij de accu.
Je pakt een (rode) draad en die sluit je aan op de + (rode kant) van je accu.
Vervolgens ga je met deze + draad naar een schakelaar toe. (ik doe dit altijd in mijn buddy)
Vervolgens ga je van + kant van de schakelaar naar de + kant van je Led Strip.
En dan ga je vanaf de - kant van je Led Strip met een (zwarte) draad terug naar de - kant van je accu.
Nou zul je in sommige gevallen rechtstreeks naar de accu moeten gaan met de - dit ligt maar net aan de schakelaar die jij gebruikt.
Bij sommige kun je vanaf de Led Strip eerst met de - naar je schakelaar, en dan met de - naar je accu, mocht je een schakelaar met 'twee' aansluit kanten hebben.
Sommige schakelaars hebben een + & - aansluiting, bij sommige word er maar één draad onderbroken.
Let wel op, dat des te meer Led Strips je gebruikt, des te meer draden er naar de des betreffende schakelaar gaat, en die heeft een beperkte ruimte om draden op aan te sluiten.
Dus dan zou je eventueel eerst alles in een kroonsteentje moeten doen, en dan naar je schakelaar.
Als je misschien een foto hebt van de desbetreffende schakelaar, en weet hoeveel Led Strips je gaat gebruiken, dan kan ik je precies vertellen wat voor jou de beste optie is.
Dit is de manier om te zorgen dat je accu niet leeg loopt en je het aan en uit kan zetten wanneer je maar wilt.
Je kan het namelijk ook via je kabelboom doen, maar dan staat het, als je je contact omdraaid, altijd aan!