Deze zin snap ik niet, "discontinuïteit" betekent geen verbinding dit spreek je weer tegen met de tekst die je tussen haakjes zet.- stuurschakelaar heeft discontinuïteit en de correcte weerstand (geeft 0.02 op de multimeter maar dat is normaal)
Ik zou dit inderdaad even doen.ik ben er op eerlijk te zijn vanuit gegaan dat alle stekkers kloppen. Is het verstandig om nog even te checken dat deze allemaal wel op de juiste plek zitten?
Dit duidt toch op een slecht contact.met zwak signaal bedoelde ik dat hij op de aansluitpunten voor de LED’s een laag voltage geeft, dit probleem heeft zich al vaker voorgedaan bij de voorgaande kabelbomen.
Zou een slecht massapunt het probleem kunnen vormen? Het is namelijk een vrij oude scooter.. De aansluitpunten voor de RAW-schakelaar kloppen allemaal en ik heb het volgende doorgemeten op weerstand:Ik zou dit inderdaad even doen.
Post automatically merged:
Dit duidt toch op een slecht contact.
In de RAW-schakelaar of in de draad die naar je linker knipperlichten loopt of in de fitting van het knipperlicht waar je die lagere spanning meet of in de draden die vanaf je linker knipperlichten naar massa lopen.
Dat ligt eraan hoe je gemeten hebt.ik krijg een zwak signaal uit de stekker voor de linker knipperlichten (voor en achter) maar ik weet niet waarom of hoe
Heb je bovenstaand gecontroleerd, dit gemeten op de connector van de RAW-schakelaar die afgekoppeld is?Wat betreft de stuurschakelaar, ik heb hem nieuw gekocht (dus aftermarket) omdat de oude kapot was, ik ben er op eerlijk te zijn vanuit gegaan dat alle stekkers kloppen. Is het verstandig om nog even te checken dat deze allemaal wel op de juiste plek zitten?
Dat ligt eraan hoe je gemeten hebt.
Dus even antwoord geven op de twee onderstaande vragen:
Wat je ook zou kunnen proberen is de twee draden in de connector van de RAW schakelaar van de linker en rechter knipperlichten wisselen en kijken wat er gebeurt.
- Had je de lampjes nog aangesloten of niet terwijl je was aan het meten?
- Waar heb je met de zwarte meetpen gemeten, op de connector zelf of een willekeurige massa van bijv. het motorblok, het frame, een willekeurige zwarte draad of de min-pool van de accu?
Doen de linker knipperlichten het nu wel goed en de rechter ineens niet meer, zit het probleem niet in de massa-aansluiting van je linker knipperlichten maar in de RAW-schakelaar zelf of de draad van de linker knipperlichten (chocolade bruine draad) tussen de raw-schakelaar en de connector van de raw-schakelaar of in de raw-schakelaar connector.
Post automatically merged:
Heb je bovenstaand gecontroleerd, dit gemeten op de connector van de RAW-schakelaar die afgekoppeld is?
Het volgende zou je moeten meten:
- RAW-schakelaar in de linker positie, verbinding tussen bruin/witte draad en de chocolade bruine draad.
- RAW-schakelaar in de rechter positie, verbinding tussen bruin/witte draad en de donker groen draad.
- RAW-schakelaar in de middelste positie verbinding tussen geen van de drie draden.
Dan doe nog eens dezelfde meting maar nu met de zwarte meetpen niet op de connector zelf maar op de min-pool van de accu.- ik heb de zwarte meetpen op de zwarte kabel van de connector zelf gemeten, zowel bij de knippeelichten voor als achter.
Een mottige schakelaar als hij splinternieuw is, verwacht je natuurlijk niet en ook nog met de zelfde symptomen...[Edit] zat hem in de RAW-schakelaar, er was slecht/ geen verbinding tussen de bruin/witte draad en de chocolade bruine draad.
Ik heb de RAW-schakelaar vervangen voor een andere die ik zo had liggen en kan bevestigen dat dat het probleem was, alles is aangesloten en nu kan ik eindelijk van mijn brommer genieten met knipperlichten! Dankje @Sparky