Led evo 1 koplamp 4t 2v zip

Pedram

Member
Beste mensen,

Laat ik beginnen met te melden wat ik voor voertuig heb. Ik heb een Piaggio zip 4t 2v uit 2016. Nu heb ik de gloednieuwste koplamp besteld genaamd led evo 1. Alleen kom ik niet uit de bedrading.

Ik heb zwart op zwart, paars op paars en bruin op bruin. Doet niks? Meerdere scooterzaken gebeld die iets melden met een geelzwarte draad vanuit je spanningsregelaar? Ook heeft zandri in de comments onder hun montage video gezet dat er een draad vanuit de witte van je contact getrokken moet worden, maar naar waar?
 

Attachments

  • C59CBB5B-D4A3-4ACF-BBD7-5A589483A755.png
    C59CBB5B-D4A3-4ACF-BBD7-5A589483A755.png
    273.6 KB · Views: 5
  • E068C3DD-B226-4E99-8F47-838D6FC908E2.jpeg
    E068C3DD-B226-4E99-8F47-838D6FC908E2.jpeg
    75 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Beste Pedram,

Ik heb recent ook deze koplamp aangeschaft en ik rij op een zip 4t uit 2012. De draden van de koplamp moet je inderdaad kleur bij kleur aansluiten. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een draad vanaf de witte kabel van je contactslot verbinden met het geel/zwarte draad van je spanningsregelaar.
 
Beste Pedram,

Ik heb recent ook deze koplamp aangeschaft en ik rij op een zip 4t uit 2012. De draden van de koplamp moet je inderdaad kleur bij kleur aansluiten. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is een draad vanaf de witte kabel van je contactslot verbinden met het geel/zwarte draad van je spanningsregelaar.
Heb ik gedaan maar geen reactie. Heb het bij me schakelaar(dim en grootlicht) verbonden. Daarna nog de geelzwarte doorgeknipt. Deed ook niks.
 
Heb ik gedaan maar geen reactie. Heb het bij me schakelaar(dim en grootlicht) verbonden. Daarna nog de geelzwarte doorgeknipt. Deed ook niks.
Met je schakelaar hoef je in principe niks te doen. Je moet zorgen dat de draad van de spanningsregelaar niet volledig doorgeknipt is. Ik heb gebruik gemaakt van een scotch blokje.
 
Met je schakelaar hoef je in principe niks te doen. Je moet zorgen dat de draad van de spanningsregelaar niet volledig doorgeknipt is. Ik heb gebruik gemaakt van een scotch blokje.
Beetje vreemde en onjuiste benadering.

Dus je koppelt de geschakelde plus van het contactslot met de begrensde wisselspanning van de spanningsregelaar, echt niet goed dus !
Je moet die geel/zwarte draad in z'n geheel loshalen van de spanninsregelaar en deze losgenomen draad eventueel verlengen en aansluiten samen met de witte bedrading van je scooter het zij bij je contactslot het zij elders in de kabelboom van de scooter.
Sterker nog bij de spanningsregelaar zelf vindt je ook die witte bedrading, ook hier kun je die geel/zwarte draad op aansluiten, dan hoef je de draad niet te verlengen.

Trouwens ik vindt het een teken van doosjesschuiverij als je spullen koopt bij een webshop en er zit niet eens een instalatiemanual bij, die op z'n minst uitlegt hoe je de boel moet aansluiten, typisch chinese prul dus !

En by the way, vingers weglaten van die ellendige Scotch Locks, dit levert alleen maar problemen op.
 
Last edited:
Beste mensen,

Laat ik beginnen met te melden wat ik voor voertuig heb. Ik heb een Piaggio zip 4t 2v uit 2016. Nu heb ik de gloednieuwste koplamp besteld genaamd led evo 1. Alleen kom ik niet uit de bedrading.

Ik heb zwart op zwart, paars op paars en bruin op bruin. Doet niks? Meerdere scooterzaken gebeld die iets melden met een geelzwarte draad vanuit je spanningsregelaar? Ook heeft zandri in de comments onder hun montage video gezet dat er een draad vanuit de witte van je contact getrokken moet worden, maar naar waar?
is het al gelukt? 1 ding met die lamp. bij mij schijnt hij letterlijk naar de hemel. is dat bij jouw ook zo?
 
is het al gelukt? 1 ding met die lamp. bij mij schijnt hij letterlijk naar de hemel. is dat bij jouw ook zo?
Sorry voor late reactie. Heb hem net aangesloten zoals jullie allemaal zeiden en hij werkt! Bedankt. Maar hij schijnt idd enorm hoog. Eigenlijk gewoon een sierlamp want in de praktijk heb je er niks aan
 
Back
Top