Speedfight 2 led en hallogeen

Speedfightlover

Laagvlieger
Nadat mijn kabelboom en electronica was doorgebrand heb ik alles compleet vernieuwd.

Nu heb ik een nieuwe koplamp unit gekocht met 4 x hallogeen lampen ( 2 x groot en 2 x klein licht ) en hier zitten ook 2 wenkbrauwtjes op met dagrij ledjes.

Ook een nieuwe achterlicht unit met led knipperlichten in het achterlicht gebouwd ivm underseat.

Dat werkt overigens allemaal prima.

Nu had ik ook 4 led lampjes gekocht die ik in mijn bestaande fittingen kan doen van mijn knipperlicht. En daar beginnen de problemen ook.

Als ik alle 4 de lampjes vervang blijven ze constant branden. Links of rechts geen verschil. Nu heb ik de knipperlicht relay vervangen voor een led relay, zonder uitkomst.

Afijn, ik dacht dat zoek ik wel een andere keer uit. En had de originele lampjes terug gezet, ja het knippert wel sneller dan normaal ivm de led knipperlichten in mijn achterlicht unit maar vond het onzinnig om daar weerstandjes tussen te zetten aangezien ik er nog mee bezig ging.

Gisteren was ik aan het rijden en viel het me op dat mijn verlichting mee knippert / dimmend mee doet met mijn knipperlicht als ik deze aan doe.en als je heeeel goed oplet zie je zelfs dat het soms helemaal een milliseconde uit is.

Dacht zelf aan massa? Heb alles bekeken en ziet er wel goed uit, nieuwe massadraad draad trekken of mis ik iets bij m'n led? Voorheen had ik dit probleem niet ( behalve sneller knipperende knipperlicht )
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk persoonlijk ook dat je laatste probleem te maken heeft met een massaprobleem.

Verder voor wat betreft je knipperrelais, als ik je verhaal zo hoor heb je toch een knipperrelais aangeschaft dat niet geschikt is voor LED.

Je vertelt namelijk dat je de gloeilampjes gedeeltelijk had teruggezet en dat je knipperlicht toch sneller knipperde dan normaal.
Je schrijft niet dat je ook het originele knipperrelais hebt teruggebouwd dus ik ga er van uit dat je het zogenaamde LED-geschikte nog hebt aangesloten.

Een elektronisch geregeld knipperrelais is namelijk onafhankelijk van de belasting die je erachter knoopt, de knipperfrequentie blijft altijd hetzelfde.
 
Het is toch echt een led relay. Heb zelfs die van een maatje er bij mij opgehad. Zonder effect helaas.

Ik heb nu aan de voorkant 2 gloeilampjes en achter in mijn unit zit led. Zonder weerstand, dus dat het nu sneller knippert is logisch. Als ik voor ook gewoon led doe blijft het branden. Ook met de led relay
 
Nogmaals de knipperfrequentie van een elektronisch knipperrelais is ongeacht het toegepaste type lampje/ledje constant.

Dus OOK met een mix van lampjes en ledjes moet dit relais ALTIJD hetzelfde knipperritme afgeven.

Bij een relais dat NIET geschikt is voor LED of een mix van LED en gloeilamp is het knipperritme afhankelijk van het totale wattage van de lampjes/ledjes van de ingeschakelde zijde.

Dus omdat bij jouw nieuw relais de knipperfrequentie wijzigt afhankelijk van de belasting is jouw nieuw relais NIET elektronisch geregeld en NIET geschikt voor LED of een mix van LED en gloeilamp.
 
Back
Top