last van detonatie maar squize & voorontsteking staat goed..

S®acing

Well-Known Member
ik last van detonatie.. of iets wat er op lijkt..

in iedergeval zitten er flinke putjes op de zuiger en cilinderkop..

ik heb mijn squize op 0.6 en hpi op 3.8 voor ontsteking staan..

waar kan dit aan liggen?

nu heb ik wel een origionele bobine bij de hpi zitten.. maakt dit uit? en zit hier verschil in? en kan het daar aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

maak eerst eens een foto ervan , want 9 van de 10 keer dat iemand zoiets zegt is het helemaal geen detonatie maar iets anders..
 
maak eerst eens een foto ervan , want 9 van de 10 keer dat iemand zoiets zegt is het helemaal geen detonatie maar iets anders..

zal ik even één deze dagen doen..

het lijkt me sterk dat er iets heeft lopen stuiteren op de cilinderkop omdat het alleen bij de uitlaatpoort kant rond de rand zit..

temperatuur hou ik in de gaten met een stage6 temperatuur meter..

en heb massa kabeltje van blok naar frame ..


te arm gereden heeft hij niet bougi was koffie bruin, al kan dit natuurlijk ook gebeuren als je te arm rijd + wat meer olie..toch?
foto bougi;
511476349_5_dFhd.jpeg


ohja squize heb ik een keer of 4 na gemeten (bekende manier tin draad + schuifmaat)


corrigeer mij als ik iets fout heb hoor :)
 
Wat voor cilinder is het? Ik zie namelijk een korte schacht en in 9 vd 10 snellere cilinders zit toch echt een lange schacht?
 
de squish heeft overigens niet direct met detonatie te maken , detonatie komt door een te laag octaan versus kopinhoud of andersom.

de onsteking kan ook te vroeg staan.

de bougie zou ik iig al een andere voor in zetten , verder zou ik de HPI laten controleren en de kopinhoud meten.

en hoe meet je de squish precies?

met wat voor cilinder verder?
 
de squish heeft overigens niet direct met detonatie te maken , detonatie komt door een te laag octaan versus kopinhoud of andersom.

de onsteking kan ook te vroeg staan.

de bougie zou ik iig al een andere voor in zetten , verder zou ik de HPI laten controleren en de kopinhoud meten.

en hoe meet je de squish precies?

met wat voor cilinder verder?

octaan? kan dit komen door simpelweg gare benzine te halen?

Het gaat om een stage6racing cilinder, is niet getuned..

welke bougie raad jij aan?

__________

squish meten doe ik zo;
tin draad van 1mm buigen en door bougie gat helemaal tot aan de rand van de cilinderwand.. dan vliegwieltje 2 rondjes laten draaien en eruit halen en platte stukje meten met schuifmaat.
 
Dat kan idd, het beste is euro98, maar dat bestaat niet echt meer. Misschien dat v-power oid wat is? En het beste kan je tanken bij de grotere stations als Shell etc. ,
pompen als firezone etc. kopen allemaal rest benzine op.
 
Dat kan idd, het beste is euro98, maar dat bestaat niet echt meer. Misschien dat v-power oid wat is? En het beste kan je tanken bij de grotere stations als Shell etc. ,
pompen als firezone etc. kopen allemaal rest benzine op.


is Q8 wat? die verkoopt hier nog gewoon euro 98 voor rond de €1,30 meen ik onder de normale naam "euro 98"

en indd bijna nergens meer 98...
 
je moet het de kop aanpassen aan het octaangehalte wat je gebruikt , hoe lager het octaangetal hoe gauwer detonatie optreedt , echter is dit natuulijk niet alleen de kopinhoud , ook ontstekingstijdstip en toerental , koeling etc. spelen mee.

maar het lijkt me heel erg stug dat dit detonatie is , mede omdat bij een 0,6 squish een racing gewoon op euro95 wil lopen zonder te detoneren , MITS de onsteking goed staat , dus daarom zou ik deze zeker even laten controleren , zo weet je precies hoe de rotor veilig kan staan (en goed) , de bougie zou ik vervangen door een Denso W31 oid.

verder , de squish meten zou ik even niet via het bougiegat doen , maar de kop eraf , tin erin leggen over de volle breedte van de zuiger (van sp.poort tot sp.poort) om zo beide kanten te meten en kantelen van de zuiger te voorkomen.

de manier waarop jij het doet kan een foute waarde aangeven namelijk.
 
is Q8 wat? die verkoopt hier nog gewoon euro 98 voor rond de €1,30 meen ik onder de normale naam "euro 98"

en indd bijna nergens meer 98...

Mja tegenwoordig is het zo dat 98 geen 98 meer is en 95 geen 95. Beide schommelen ze tussen een octaan gehalte van 95 en 98.
 
Mja tegenwoordig is het zo dat 98 geen 98 meer is en 95 geen 95. Beide schommelen ze tussen een octaan gehalte van 95 en 98.

ik heb gehoord dat de brandstoffen van de tango goed zijn..

ik heb vandaag weer flesje a747 gehaald, dat moet prima smeren..
 
kan ook door je tailpijp van je uitlaat komen hebben die oude c20 pijpen nog wel eens last van

ik heb c21 black, versie met dikkere ophanging..

_
ik reed met stage6racing, deze cilinder hoef ik niet meer te gebruiken,

nu monteer ik polini evo (rsb getuned)

ik zet de squish weer ruim, en hpi niet alte vroeg, lekker om tango benzine rijden + a747.. even 24mm keihin repl. goed afstellen.. moet het goedkomen lijkt me..
 
Last edited:
Back
Top