Lampje carbarateur brand

Jeronimus

New Member
Turbho cd50 0015.

Op mijn scooter dashboard zit een lampje.
Volgens het boekje (electrical carburetor defection indicator lamp).
Dat lampje brand even als je het contact aan zet.
Als je de scooter start blijft deze branden.
Hoort deze te branden?

Daarnaast als je rijd met de scooter zakt hij af en toe in net of hij even geen brandstof krijgt.

Kent iemand dit probleem

Advertisement - register to remove this

Als je de scooter start blijft deze branden.
Hoort deze te branden?
Wanneer een lampje als deze blijft branden, geeft deze aan dat er iets niet in orde is.
In dit geval geeft het aan dat er een probleem is met de carburateur.
Kan een defect zijn, maar kan ook duiden op vuil/verstopping.

Dat lampje brand even als je het contact aan zet.
Dit is een check dat het lampje het doet.

Daarnaast als je rijd met de scooter zakt hij af en toe in net of hij even geen brandstof krijgt.
Dit kan het gevolg zijn wanneer er een probleem is met de carburateur.

Volgens het boekje (electrical carburetor defection indicator lamp).
Benoemd het boekje dit alleen en geeft deze geen oplossing ???

Ja dat is alles wat het boekje zegt.
Kans hem. Dinsdag pas bij de monteur brengen.
Ik zal toch naar me werk moeten. Volgens hem kan het geen kwaad en kan ik er gewoon mee rijden.

Jouw scooter is voorzien van een soort "centrale computer" die de brandstofvoorziening en de ontsteking regelt.
Hiervoor heeft deze computer, een aantal parameters nodig om de juiste hoeveelheid brandstof en lucht te geven aan het motorblok en bovendien de ontsteking op het juiste tijdstip te activeren.
Deze parameters krijgt deze "centrale computer" van een aantal sensoren.
Is er iets mis met 1 of meerdere sensoren of de door hen afgegeven signalen zal de ecu dit detecteren en het oranje "engine light" op je dashboard doen branden.

Het euvel zit vaak in de bedrading of connectoren tussen de sensoren en de "centrale computer". (vocht, oxide vorming, breuk, slecht contact)
Misschien kun je hier in eerste instantie even zelf naar kijken indien je garantie reeds verlopen is.
Zelfs het eenvoudigweg uitelkaar halen van de betreffende connectoren en weer in elkaar steken kan het euvel in sommige gevallen vaak verhelpen.
Verder de grote connector op de centrale computer zelf is vaak ook de boosdoener.

Ik denk inderdaad dat het niet veel kwaad kan echter het blokje loopt nu niet optimaal maar dit heb je al gemerkt.

Back