Mijn la souris sourini uit bouwjaar 2021.

Waneer de scooter in mijn tuin afgekoelt niet warm is rijd en start perfect alleen na een tijdje rijden word de scooter best wel warm ik voel het door de buddy heen vervolgens waneer ik stop met gasgeven na een tijdje dat het warm is en stil sta valt de scooter opeens uit en waneer ik hem laat afkoelen voor een tijdje start die weer en dit herhaalt elke keer ik heb een paar keer gehad met de brandstofpomp kabel de schroef los te maken en het een beetje laten lekken het geeft dan een geluidje van lucht en waneer ik hem weer een beetje vast draai start de scooter opeens weer ik weet niet zeker of dit hieraan ligt want vandaag nadat ik het 3x heb laten lekken wou die Nog steeds niet starten dus ik weet het niet zeker kan iemand mij aub hierbij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Injectie? La Souris is slechste scooter merk op “European Market” (puur zodat je weet)

Maar goed… waarschijnlijk is je TPS kapot,
hier zit een veer in die terug moet schieten zodra je gas los laat, omdat dit niet gebeurd zal maar je klep in gaskleppen huis wel opend, weet je ECU en niks logisch meer van te maken.

Bij la souris komt deze sensor in een 3 in 1
En zijn eigenlijk onmogelijk om ze te vinden online, de oplossing is dan een hele nieuwe gaskleppen huis, helaas zijn deze beetje duur voor wat jij alleen wil vervangen.

Ditnzelfde probleem heb ik ook gehad bij een klant, en heb gelukkig via Aliexpress deze sensor wel kunnen vinden.

Opties:?
Nieuwe gaskleppen huis bestellen (snel)
Rongmao Gasklephuis op chinaonderdelen ofzo
OF
Nieuwe TPS kopen via Aliexpress (1/3weken) haal wel precies deze, er zijn andere met net andere schroef gaten, DUS GOED KIJKEN!
38gm Drie-In-Één Motorfietssensor:

Hoop ik dat je hier mee geholpen bent
 
Weet u zeker dat dit het is want waneer de scooter uitvalt start die daarna ook niet meer todat die is afgekoelt zoja, moet ik precies die ene halen die u naar mij heeft gestuurd? Ik ben trouwens heel nieuw met scooters zou u ook kunnen vertellen waar die vervangen moet worden?
 
Jah ik ben vrijwel zeker, misschien kan je me een PB sturen, Prive bericht op het forum, kan je je wat beter helpen en uitleggen zonder dat het hele topic vol komt te staan.

Maar voor de mensen die willen weten, je heb een klep in je gasklep huis,
Deze opend als je gas geeft en via deze klep word je lucht aangevoerd,
Deze klep zit direct op je gaskabel, en gaat daarom altijd open als je gas geeft en zal daarom ook altijd vol lucht geven op moment dat je je gas opend,
je ECU is je scooter computer, deze berekend via wat sensoren en info hoeveel benzine je injector moet spuiten in de cilinder.

Nu komt het dus goed opletten

Omdat je TPS kapot is, weet je ECU helemaal niet dat je scooter gas geeft, je computer zal denken dat je gas op bijvoorbeeld 30% open staat maar dit is niet juist, wel staat je lucht klep helemaal open, hierdoor krijgt je scooter teweinig benzine of teveel lucht,

Nogmaals dit is niet helemaal hoe injectie hoord te werken maar helaas bij la souris wel hun ECU (computer) is echt heel slecht
Bijna niet uit te lezen enzo, zijn ook oplossen voor maar dat gaat heel ver.

Monteren:
Als je je buddy er af haald,
Zie je waar normaal je carburateur zit zie je nu een gasklep huis zitten, aan de zeikant van je gasklephuis zit deze 3 in 1 sensor,
Te herkennen aan het plaatje van Aliexpress
Het zijn 2 schroeven los, niewue erop en weer 2 schroeven vast.

Dus maak je geen zorgen, het is super eenvoudig te monteren. En ik ben vrij zeker dat het om deze sensor gaat.
 
Jah ik ben vrijwel zeker, misschien kan je me een PB sturen, Prive bericht op het forum, kan je je wat beter helpen en uitleggen zonder dat het hele topic vol komt te staan.
.
Volgens mij is de Doelstelling dat members berichten kunnen lezen . en beantwoorden , en Kennis kunnen delen .
Als het een PB Forum word , word het erg saai zo .
 
Nee deze heeft in plaats van een carburateur een Injectie systeem met een “gaskleppen huis” zie foto dit is je gasklep huis

dit is een foto van mij buddy zou u kunnen omcirkelen waar ongeveer de TPS zit?
Onder dit grote zwarte ding zit je TPS (foto1)

Foto 2 is je TPS

Laatste foto (3) nog beter te zien.
Dit is je TPS
 

Attachments

  • IMG_2337.jpeg
    IMG_2337.jpeg
    121.1 KB · Views: 8
  • IMG_2338.jpeg
    IMG_2338.jpeg
    141.6 KB · Views: 9
  • IMG_2339.jpeg
    IMG_2339.jpeg
    128 KB · Views: 9
Last edited:
Ik heb de sensor gevonden, Alleen ik heb een ander raar probleen opeens ik was vandaag de scooter aan het rijden en waneer ik gas geef stopt die daar opeens mee en na 5 minuten is de scooter uitgevallen het is 2 uur geweest en hij start nog steeds niet.
 
Ik heb de scooter net getest met de nieuwe sensor hij start weer maar ik denk dat hij het weer doet omdat ik de accu vol heb opgeladen alleen ik heb een vraag ik heb laatst een cdi gekocht voor de scooter van amazon hij paste en werkte maar sinds toen waneer ik gas geven stopt die daar opeens mee en hij lijkt wat langzamer te gaan dan daarvoor en de scooter zou nu 50-60 lopen daarvoor ging die al 45 kan dit komen dat de vorige eigenaar zij er al een cdi in heeft op een andere locatie dan de baterij want hij kan geen 2 cdis aan Kan iemand helpen aub?
 
Back
Top