la souris loopt koud langzaam tot niet

Mau_0182

New Member
ik heb een nieuwe la souris city s, die in 2023 is gebouwd en nu 5000 km heeft gelopen. Ik heb net een grote beurt laten doen waaraan al veel is vervangen. Alleen is nu het probleem dat hij koud niet harder dan 25 loopt en als ik hem uit laat rollen valt die uit, maar kan ik hem met veel moeite wel elektrisch starten. Als hij eenmaal een beetje warm is, loopt hij wel 49 maar voor het onderhoud 54 gelopen (op teller)
ik heb hem na het onderhoud terug gestuurd naar de reparateur alleen zegt hij niks te vinden, zelf heb ik er niet veel verstand van. Wie kan mij helpen??

Advertisement - register to remove this

Als hij voor het onderhoud wel goed gelopen heeft en na het onderhoud niet meer, waar ligt het dan aan?

Als de beurtjes regelmatig zijn gedaan door een erkend scooterbedrijf zit er wellicht nog garantie op deze scooter.

Ik zou wederom gewoon teruggaan met de handel.
De "reparateur" is dit ook de zaak waar je hem gekocht hebt of ...... en is deze "reparateur" een dealer of een .....?

Een scooter die maar 5000 km gelopen heeft moet in principe nog gloeidnieuw zijn, alhoewel met Chineesjes weet je dit maar nooit.
Een Piaggio krijgt dan pas zijn echte eerste onderhoudsbeurt!

Last edited:
te veel/te dikke olie
kleppen lekker veilig ruim gesteld (hoor je die tikken/ratelen?)
heb je een gespecificeerde rekening waarop staat wat er allemaal vervangen is? het kan jou misschien niet veel zeggen, maar misschien kunnen wij er wel meer mee..

Tijdens de beurt te rijk afgesteld? (of idd kleppen te ruim) of opnieuw afgesteld op max snelheid? (heb ik al es gehad met een Tomos).

Wie/waar is het onderhoud uitgevoerd?
Als het bij La sores gedaan is, vraag ik me af of terugbrengen niet tot meer sores leid i.p.v. verbetering...

Back