Beste lezer,
Ik heb een tweede hands Kymco vp50 uit 2018, 4t, en geloof een gy6 blok?, het is een snor. Ding rijd op de GPS 26km/u, wat ik niet zo erg vind.
Wat ik wel erg vind is dat ik fietsers lastig val met mijn slome optrek snelheid, hiernaast durf nauwelijks een 50km weg over te steken, al zie ik de auto een kilometer verderop pas aankomen. En nee ik overdrijf hier niet. Nou misschien een beetje dan. Een sloom optrekkende scooter is enger dan een snelle.
Mijn vraag is hoe kan ik dit aanpassen zonder dat mijn scooter ineens 50 rijd. Mijn google zoektochten hebben onderstaande informatie opgeleverd, echter toch liever de mening van een scootfanaat erbij.
lichtere rollers? Hoe licht?
strakkere trekveren? Hoe strak?
andere drukveer? Welke dan?
Schiet het bijvoorbeeld op om een malossi variator set te installeren maar een varioring erin te laten?
Is het zo dat ik de CDI beter standaard kan laten als ik geen overtoeren wil draaien met een varioring?
Schiet een betere koppelingsset op? Of is dat niet nodig op een snor?
Aah ja, en tot slot, wat onderdeel merk tips en advies wat jij denkt dat ik nodig heb zou ook fijn zijn.
Dik verhaal, ik weet het, alvast bedankt scoothelden!
Ik heb een tweede hands Kymco vp50 uit 2018, 4t, en geloof een gy6 blok?, het is een snor. Ding rijd op de GPS 26km/u, wat ik niet zo erg vind.
Wat ik wel erg vind is dat ik fietsers lastig val met mijn slome optrek snelheid, hiernaast durf nauwelijks een 50km weg over te steken, al zie ik de auto een kilometer verderop pas aankomen. En nee ik overdrijf hier niet. Nou misschien een beetje dan. Een sloom optrekkende scooter is enger dan een snelle.
Mijn vraag is hoe kan ik dit aanpassen zonder dat mijn scooter ineens 50 rijd. Mijn google zoektochten hebben onderstaande informatie opgeleverd, echter toch liever de mening van een scootfanaat erbij.
lichtere rollers? Hoe licht?
strakkere trekveren? Hoe strak?
andere drukveer? Welke dan?
Schiet het bijvoorbeeld op om een malossi variator set te installeren maar een varioring erin te laten?
Is het zo dat ik de CDI beter standaard kan laten als ik geen overtoeren wil draaien met een varioring?
Schiet een betere koppelingsset op? Of is dat niet nodig op een snor?
Aah ja, en tot slot, wat onderdeel merk tips en advies wat jij denkt dat ik nodig heb zou ook fijn zijn.
Dik verhaal, ik weet het, alvast bedankt scoothelden!