Kymco vitality /agility contactslot omzeilen

Lukie4ever

New Member
Ik heb het probleem dat er een draadbreuk in mijn contactslot zit, heb een nieuwe besteld maar die komt morgen pas binnen, heb morgen ochtend de scooter nodig en wil weten welke draden ik moet doorverbinden of moet verbreken om de scooter voor morgen te kunnen rijden het betreft een aansluiting zoals op de foto (groen groen blauwzwart rood en een blauwgele draad
(voor de mensen die denken dat het wat anders is, roep gerust maar ik heb mijn metingen gedaan en heb al het degelijke uitgezocht, draadboomschemas meten met de multimeter maar ik kom er maar niet uit
 

Attachments

  • 17175252470367290380398975586649.jpg
    17175252470367290380398975586649.jpg
    134.2 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

De blauw/gele moet los liggen.

Dus het beste is om de kabelboom connector los te laten liggen dan kan de scooter al starten.
Verder om de boordspanning in orde te hebben zodat de cdi werkt, de scooter elektrisch kan starten, je remlicht het doet, je knipperlichten het doen, je claxon het doet en eventueel je verlichting als deze via de accu werkt, moet je de rode en zwart/blauwe draden met elkaar doorverbinden.
Deze verbinding moet je echter wel weer loshalen als je de scooter ergens voor langere tijd parkeert anders trek je de accu leeg.
 
De blauw/gele moet los liggen.

Dus het beste is om de kabelboom connector los te laten liggen dan kan de scooter al starten.
Verder om de boordspanning in orde te hebben zodat de cdi werkt, de scooter elektrisch kan starten, je remlicht het doet, je knipperlichten het doen, je claxon het doet en eventueel je verlichting als deze via de accu werkt, moet je de rode en zwart/blauwe draden met elkaar doorverbinden.
Deze verbinding moet je echter wel weer loshalen als je de scooter ergens voor langere tijd parkeert anders trek je de accu leeg.
Kijk daar heb ik wat aan! Heb al vaker je adviezen kunnen gebruiken op bij andere topics sparky maar deze keer heb ik er echt wat aan!
 
De blauw/gele moet los liggen.

Dus het beste is om de kabelboom connector los te laten liggen dan kan de scooter al starten.
Verder om de boordspanning in orde te hebben zodat de cdi werkt, de scooter elektrisch kan starten, je remlicht het doet, je knipperlichten het doen, je claxon het doet en eventueel je verlichting als deze via de accu werkt, moet je de rode en zwart/blauwe draden met elkaar doorverbinden.
Deze verbinding moet je echter wel weer loshalen als je de scooter ergens voor langere tijd parkeert anders trek je de accu leeg
Ik heb de blauw-zwart en de rood doorverbonden maar hij krijgt geen spanning op mijn dashboard, start niet elektrisch ook niet met kickstart, de blauw gele ligt ook los, waar zou het eventueel meer aan kunnen liggen? Is er nog iets wat ik kan doormeten om het te checken
 
Staat er uberhaupt wel spanning op de rode draad, misschien is er door dat defecte/slechte contactslot wel een zekering geklapt?
 
Als ik thuis ben zal ik eerst kijken wat het nieuwe contactslot doet (was sws nodig omdat mijn sleutel er uit te halen was als het contact aan stond) en als die het niet doet gooi ik er gelijk een nieuwe kabelboom in want alle stekkers die ik tegenkom zijn zwaar geoxideerd (met draden die van de stekkers afbreken door electrolytische corrosie en dat soort gezeik (heb al aardig wat moeten solderen en doen in mn kabelboom werkende te houden (ontsteking, spanningsregelaar, en massa van het voorlicht
Zou me trouwens ook niks verbazen als mijn zekering er nu uit ligt omdat im gisteren de massa en het rode draadje bij mijn contacslot los heb gehad in mn scooter en die net zo goed elkaar aangeraakt zouden kunnen hebben(dus kortsluiting)
 
solderen is nou niet de meest trillingsbestendige verbinding, wat je wel wilt op een scooter.
Dat is een hele goeie, ben gewend om alles te solderen omdat krimp stekkertjes en dat soort dingen vaak met vocht kapot corroderen, ik gebruik dan geen s39 (vloeimiddel op basis van zoutzuur) omdat dat je draden weg vreet maar zuurvrije vloeimiddelen
Post automatically merged:

Staat er uberhaupt wel spanning op de rode draad, misschien is er door dat defecte/slechte contactslot wel een zekering geklapt?
Zekering was stuk, de rode draad was aan de kabelboom kant en aan contact slot weggerot, ik had de kabelboom kant al gerepareerd, contactslot kant nu ook, dus hij doet het weer! Maargoed nieuw contactslot mag ook wel omdat mijn sleutel er uit kan als het contact aan staat ben de 8ste eigenaar dus zal wel een keer gestolen zijn geweest oid
 
Last edited:
Back
Top