Wat moet ik naast een compleet motorblok nog meer aanschaffen en kan dit gedaan worden of is het toch handiger om een 2t te kopen en de 2011+ plaat erop gooien?
Met ombouwen bedoelde ik ook een 2t blok eronder zetten, had het beter moeten formuleren, excuses. Het lijkt me heel sterk dat een agent uit zijn hoofd weet dat deze in 2t vorm niet 2011+ is geleverd.Het blok ombouwen kan je vergeten. Je zult dus een 2t motorblok met kabelboom en alles moeten regelen. En de vraag is dan ook maar of al jouw elektrische delen gaan werken met de 2t kabelboom.
Alleen als er toezicht op is heb je er nog geen zak aan want je hoort het meteen als een scooter 2t of 4t is.
Ik snap sowieso niet waarom je een 2 takt wilt. Ik zelf heb ook altijd 2 takt gereden en heb sinds kort een 4t en verschil in trekkracht is er amper. 4t is zelf beter want het gaat allemaal minder snel stuk als een 2takt.
Dat zou ik al helemaal niet doen. Als ze je daar mee pakken heb je wel een heel groot probleem want je monteert dan gewoon een valse kenteken plaat:
"Als ik ga kijken naar feitcode G333, dat is de feitcode voor het rijden met "valse kentekenplaten" dan is dat, als het Openbaar Ministerie zijn eigen richtlijnen volgt, toch goed voor een strafbeschikking van 700 euro."
De meeste agent zijn niet dom, en leren hier juist vanalles over. Meeste agenten zullen het wel weten.Met ombouwen bedoelde ik ook een 2t blok eronder zetten, had het beter moeten formuleren, excuses. Het lijkt me heel sterk dat een agent uit zijn hoofd weet dat deze in 2t vorm niet 2011+ is geleverd.
In de milieuzone van Amsterdam maakt alleen het bouwjaar uit, 2t of 4t maakt geen verschil. Overigens is het bloknummer niet geregistreerd en worden lichtere verkeersovertredingen (dus niet rijden onder invloed oid) niet vastgesteld. Stel je voor dat iedereen die geflitst is of gepakt op de roller een strafblad zou hebbenDe meeste agent zijn niet dom, en leren hier juist vanalles over. Meeste agenten zullen het wel weten.
Bovendien als jij een milieu zone inrijd met een 2 takt terwijl dit niet mag en op papieren is het een 4 takt dan zal je ook een heel groot probleem kunnen hebben.
Strafblad trouwens zekerweten, Elke boete hoger dan 100 euro word geregistreerd in de vorm van een strafblad en als het naar de OvJ gaat dan krijg je het sowieso erbij op je strafblad. Rijden met vals kenteken komt een * op dus die gaat altijd naar de Ovj, dus in alle gevallen een soort van strafblad.
Zet het lekker uit je hoofd en koop een 2 takt scooter als je perse hard wilt rijden. En heb dan een tweede 4t scooter waarmee je de milieu zones in rijd. Zal je een hoop gedonder en gezeik besparen.
Je hebt wel degelijk een strafblad als je op de rollerbank bent geweest.In de milieuzone van Amsterdam maakt alleen het bouwjaar uit, 2t of 4t maakt geen verschil. Overigens is het bloknummer niet geregistreerd en worden lichtere verkeersovertredingen (dus niet rijden onder invloed oid) niet vastgesteld. Stel je voor dat iedereen die geflitst is of gepakt op de roller een strafblad zou hebben. Maar het gaat mij nu niet om de wetten, maar of het mogelijk is. Blijkt het uitendelijk toch niet zo simpel te zijn als bij een zip 4t->2t, dan kies ik een andere route.
Je hebt wel degelijk een strafblad als je op de rollerbank bent geweest.
Alleen is het een ander soort strafblad als dat je zou krijgen als je iemand omlegt natuurlijk.
Een strafbeschikking hoger dan 100 euro levert een justitiële aantekening op. Brinkhoff: "Wat mensen vaak niet weten is dat dat je dan ook een aantekening krijgt. Anders gezegd, dan heb je een strafblad".
Dit is trouwens ook de reden dat de avondklok boete verlaagd is naar 95 euro, zodat mensen er geen "strafblad" aan over houden.
Nu zal het je bij een baantje in de supermarkt geen problemen opleveren maar als je ooit agent zou willen worden dan word het lastig.
Over de milieu eisen had ik het dan verkeerd. Maarja, ik zit hier in zuidlimburg en hier hebben we (nog) nergens last van.
In de milieuzone van Amsterdam maakt alleen het bouwjaar uit, 2t of 4t maakt geen verschil. Overigens is het bloknummer niet geregistreerd en worden lichtere verkeersovertredingen (dus niet rijden onder invloed oid) niet vastgesteld. Stel je voor dat iedereen die geflitst is of gepakt op de roller een strafblad zou hebben. Maar het gaat mij nu niet om de wetten, maar of het mogelijk is. Blijkt het uitendelijk toch niet zo simpel te zijn als bij een zip 4t->2t, dan kies ik een andere route.