Kymco people s rijdt happerend & geeft onjuiste snelheid weer

graygoosno

New Member
Hallo, nieuwe forum lid hier en ook een beginner in scooters.

Onlangs eerste 2e handse scooter gekocht, een kymco people s 50, geel kenteken, bouwjaar 2013 & 50k op de teller. Ik loop echter tegen meerdere problemen aan en weet niet waar ik eerst aan moet beginnen met controleren

- Als scooter 35km rijdt (gecheckt met google maps) geeft de teller 60 soms 70km p/u aan
- Er lijkt benzine te lekken, de benzine raakt te snel op. Dit druppelt op de achterwiel, vlak onder de olie tank. Geen breuken gezien, wel lijken de slangen verouderd en versleten
- De achter wiel draait zodra de scooter aan staat. Stationair geprobeerd af te stellen, hier reageert hij niet echt op.
- De scooter valt soms uit als hij stil staat
- De scooter rijdt happerend. Hij trekt eerst langzaam op en versneld ineens.

Kan hier een beginner nog iets mee of kan ik beter een scooter zaak benaderen??? Ik ben redelijk handig, maar weet niet of ik met 1 probleem of meerdere versleten dingen te maken heb.
Hieronder nog foto van de carburateur.

1000035653.jpg

Advertisement - register to remove this

Ga alles als eerst goed schoonmaken , zie al dat er een slang los ligt , en dat de Carburateur verder in het spruitstuk geschoven moet worden .
ververs de benzine ook eens , en de bougie .

Carb in spruitstuk schuiven idd. Ook zie ik slijtsporen van buddybinnenbak op carb en choke, en een slang met twee (waarvan 1 geknikt?) doorverbindstukjes in een lus die aardig geplet lijkt in het houdertje. Ik kan net niet zien of het carterventilatie is of iets anders. Vraag me zelfs af of dit geschikt rubber slang is voor de toepassing.
Groet,

Hallo, nieuwe forum lid hier en ook een beginner in scooters.

Onlangs eerste 2e handse scooter gekocht, een kymco people s 50, geel kenteken, bouwjaar 2013 & 50k op de teller. Ik loop echter tegen meerdere problemen aan en weet niet waar ik eerst aan moet beginnen met controleren

- Als scooter 35km rijdt (gecheckt met google maps) geeft de teller 60 soms 70km p/u aan
- Er lijkt benzine te lekken, de benzine raakt te snel op. Dit druppelt op de achterwiel, vlak onder de olie tank. Geen breuken gezien, wel lijken de slangen verouderd en versleten
- De achter wiel draait zodra de scooter aan staat. Stationair geprobeerd af te stellen, hier reageert hij niet echt op.
- De scooter valt soms uit als hij stil staat
- De scooter rijdt happerend. Hij trekt eerst langzaam op en versneld ineens.

Kan hier een beginner nog iets mee of kan ik beter een scooter zaak benaderen??? Ik ben redelijk handig, maar weet niet of ik met 1 probleem of meerdere versleten dingen te maken heb.
Hieronder nog foto van de carburateur.

View attachment 78892
Kijk eens naar de luchttoevoer of je te grote rollertjes erin zitten en valse lucht is fines voor een scooter, ik hoor het wel Gr Johnnie.

Bedankt voor de snelle reacites!

Ik twijfelde zelf ook al waarom er zo veel kabels los zaten. Mijn dank is groot :) ik zal een update sturen.

Hier nog wat extra fotos

1000035650.jpg1000035651.jpg1000035652.jpg

Er vallen enkele zaken op:
- De carbarateur moet zoals hierboven al aangegeven verder in het spruitstuk worden geschoven
- De aftapschroef van het vlotterbakje is nat? Draai de schroef eens aan onder de choke (foto 1 zwarte smurrie)
- Bruine slang is prima dat deze los licht, dat is waar de oliedampen uitkomen van de carterventilatie

Vervang zoals hierboven inderdaad de benzine en bougie eens en schuif de carburateur goed in het spruitstuk en laat ons de resultaten even weten.

Back