Kymco New Dink: komt niet op toeren

snarfvz

Well-Known Member
HAllo,

Een kennis van mij heeft een New Dink, en als die koud is loopt die goed, het gas reageert ook direct, maar als die eenmaal op tempratuur is dan komt die niet meer op toeren, gas geven hoor je hem smoren, en de toerenteller geeft veel aan behalve het goede, hij zit vaak vast op de 10000 rpm.

Nu ben ik zover dat als ik van de CDI het los hangende draadje (groen/licht groen) los haal dat die dan wel weer normaal reageert, gas geven is die weer direct, alleen de toerenteller blijft vast hangen op 10000 rpm.

Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn, is de cdi overleden?.

Oja en het olie lampje blijft branden terwijl het olie-niveau goed is

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

4 takt dat 10.000 toeren draait? Lijkt me sterk inderdaad, haal je teller anders eens los, en kijk eens naar oxidatie op de kabels. Kan zijn dat het signaal niet goed aankomt.

Dat met die CDI is omdat je CDI begrenst is op een aantal toeren.
Wat voor bougie zit er op het moment trouwens in?

Dat met die olie kan gewoon een vlottertje zijn die niet goed meer functioneerd.
 
@Mafs: geen idee wat voor een bougie er in zit, ik denk wat er standaard in hoort.

Dat olielampje daar is die al eens een keer voor naar de dealer geweest, hij is toen een tijdje uit geweest

@spNk kan dat ook een oorzaak zijn van het blijvend brandende olielampje?, er is kort geleden wel kortsluiting geweest, want het achterlicht was kapot, en toen heb ik meteen maar alle lampjes in de achterunit vervangen, maar nu was die weer kapot.

Onder de kappen is die aardig zanderig, ik zal de massapunten eens na kijken
 
Een vraag: een spanningsregelaar, kan deze invloed hebben op de snelheid van de scooter.

Ik heb namelijk bij de new dink naast een nieuwe CDI (wat niet de oorzaak bleek te zijn) vervangen, want de toerenteller bleef op 10000RPM hangen, toen heb ik de voorkap gedemonteerd, en alle stekkers, en massapunten gecontroleerd, en kwam ik lichtweerstand( wist toen nog niet dat dit een weerstand voor het licht was, nu inmiddels wel) en een spanningsregelaar tegen, beide dingen los gekoppeld motor startte gewoon, toen ik de spanningsregelaar er weer op aansloot en de motor startte liep de toerenteller weer vast naar 10000RPM, dus waarschijnlijk is dit de oorzaak.

Maar heeft dit invloed op de snelheid van het voertuig
 
Zonder de Spaningsregelaar functioneert de toerenteller normaal, en dan komt die ook op snelheid.

Wat voor een functie heeft een spanningsregelaar eigen als de scooter ook werkt zonder spanningsregelaar.

Kan een spanningsregelaar kapot gaan?

Ik zal eens proberen wat die doet met en zonder spanningsregelaar, zonder werkt de toerenteller gewoon, en heeft die ook de normale snelheid.

Ik ga nog wel even experimenteren met de oude CDI icm spanningsregelaar
 
Spanningregelaar zorgt ervoor dat je lampen 12 volt krijgen, dat je accu niet meer dan 14,4 volt geloof ik? krijgen. Het regelt de spanning, logisch hè ;)

Spanningsregelaars kunnen kapot gaan idd.
 
Kan de spanningsregelaar ook schade aanrichten aan bijv. CDI?

Ik had 2 weken daar voor net het achterlicht lampje vervangen, en die was nu weer kapot, beter gezegd ontploft.

Als ik heb er nu zou op aansluiten en ik zou de spanning op de accu meten, dan zou de wellicht meer aangeven, maar dat is toch raar, want de dynamo levert toch maar max 14,4V.

Is een spaningsregelaar door te meten?
 
Nee, de dynamo levert aardig wat meer volt.
Op je accu zou je maximaal 14,4 volt moeten meten als je spanningsregelaar nog heel is, op je lampen bijvoorbeeld maar rond de 12 volt.

Ik zou eens beginnen bij het meten van je lampen, meet je daar 17 volt ofzo, dan weet je genoeg en is je spanninsregelaar gewoon naar de maan ;)
 
Nee, de dynamo levert aardig wat meer volt.
Op je accu zou je maximaal 14,4 volt moeten meten als je spanningsregelaar nog heel is, op je lampen bijvoorbeeld maar rond de 12 volt.

Ik zou eens beginnen bij het meten van je lampen, meet je daar 17 volt ofzo, dan weet je genoeg en is je spanninsregelaar gewoon naar de maan ;)

Als ik de spanning op de accu met lopende motor zonder spanningsregelaar meet, dan verbruikt die alleen spanning.

Met spaningsregelaar loopt de voltage gestaagd op naar minimaal 15V
 
olielampje

Als je olielampje blijft branden, dan kan het gereset worden.
Zet de display op olie. je hebt de keus uit odo trip en olie.
Met de onderste knop restten dmv even vast houden en dan springt de teller naar nul en is het lampje uit
 
Als je olielampje blijft branden, dan kan het gereset worden.
Zet de display op olie. je hebt de keus uit odo trip en olie.
Met de onderste knop restten dmv even vast houden en dan springt de teller naar nul en is het lampje uit

Ja Bedankt, dat is mij gelukt
 
Back
Top