Kymco MXU 50 reverse houdt in.

KickB

New Member
Een Kymco MXU 50 reverse (2011) 20k km. is een zeer leuke en stevige brommer quad van ongeveer 160kg.

Met 2 personen (volwassene en kind) gaat de quad moeilijk voorbij de 30km/h als die net doorgeschakeld is naar de hoogste versnelling. Als je met 2 personen vanuit stilstand in één keer door kan trekken dan gaat de vertraging rond de 30km/h beter en kan er bijna 50km/h (teller) gehaald worden. Heuvel op tussen de 25-35km/h gaat ook niet super.

De quad is bijna origineel. De enige verandering is een Turbokit geluidsdemper.
Het lijkt erop dat de 50cc net wat te weinig is, maar mss heeft iemand nog een ander idee.


Huidige setup info:
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 80 4mm draad
9 gram rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop


Heeft iemand een idee om de quad sneller door de 30km/h te laten gaan, nu blijft de snelheid daar hangen (zeker met 2 personen).
Bij 30km/h schakelt de quad net door naar de hoogste versnelling waarbij de toeren terug zakken en het ‘knetterende’ 2-takt geluid over gaat in een moeilijk brommend geluid.
Topsnelheid is nu bijna 50 en hoeft niet veel hoger.

Zou het ‘moeilijk brommend geluid’ rond de 30km/h ook kunnen komen door te veel of te weinig benzine door een verkeerde sproeier, of door verkeerde rolletjes?

Of is het noodzakelijk een vergroting naar 60cc of 70cc te doen met een vergroting van de sproeier, en afstellen met de rolletjes en max snelheid limiteren met een varioring? Vergroting van de carburateur is denk ik lastig omdat het inlaatstuk 17,5mm is. Als 70cc teveel is voor deze carburateur, kan 60cc dan wel met deze carburateur?

Er is iets meer kracht nodig.
Post automatically merged:

3D15CCF2-120B-4E53-8781-23D1C4133603.jpeg86912D3F-5379-4843-BE3E-7144F12696F8.jpeg86E83920-0863-4E2C-BF63-1E15D8873766.jpeg848724A2-EDDD-4196-9603-42B680CC174E.jpeg7C508C45-845A-4490-A399-3A527B65E775.jpeg79F993A1-11B3-47D8-94FB-F5B0B771F47A.jpeg929021D0-58BB-4B73-BDA6-86166B931168.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

als ik jou was zou ik inderdaad naar een 70 cc gaan. Je krijgt er sws meer trek kracht door. Kijk dan een was hij doet met een 70cc indien nodig voer je hem wat af door zwaardere rolletjes erin te doen of een varioring
 
Het lijkt erop dat de 50cc net wat te weinig is
Daar ben ik wel zeker van.
Kijk eens wat dat kleine blokje allemaal moet meeslepen als je dit vergelijkt met een gewone brommer en dan nog maar te zwijgen over de wrijving van die vier brede banden.
 
Zou de huidige 17,5mm carburateur voldoende zijn voor een 70cc of dan toch de 60cc ivm carburateur?

Wat is een beter merk Malossi of Naraku?
 
Net de standaard specs bekeken.
De sproeier is niet aangepast na montage van de Turbokit uitlaat.
Ik zit te denken aan een 2 maten grotere sproeier (van 80 naar 84). Zou dit wat extra trekkracht geven?

Na de sproeier aanpassingen wil ik ook van die speciale rolletjes van Tech Pulley proberen met eventueel 0,5 a 1 gram lichtere rollers om wat koppel te genereren.

Is dit een gek idee?
 
.... Er komt geen grotere cilinder.
De sproeier in stapjes van 80 naar 84 naar 88.
Tech Pulley rollers van normale 9.0 naar Tech Pulley 8.5 naar Tech Pulley 8.0

Ook met twee personen gaat de quad nu goed door de 30kmh waarbij de quad naar het hoogste verzet gaat. Dit overgang moment door de 30kmh is bijna niet meer voelbaar.
Wegtrekken gaat nu heel snel, grind en zand sproeit weg, donuts en achtjes draaien gaat nu super.

Het max toerental klinkt iets hoger en de max snelheid is nu 46-47 GPS kmh met zijn tweeën

Helemaal goed zo.
Er valt veel uit zo’n 50cc 2 takt blokje te halen
 
Last edited:
.... Er komt geen grotere cilinder.
De sproeier in stapjes van 80 naar 84 naar 88.
Tech Pulley rollers van normale 9.0 naar Tech Pulley 8.5 naar Tech Pulley 8.0

Ook met twee personen gaat de quad nu goed door de 30kmh waarbij de quad naar het hoogste verzet gaat. Dit overgang moment door de 30kmh is bijna niet meer voelbaar.
Wegtrekken gaat nu heel snel, grind en zand sproeit weg, donuts en achtjes draaien gaat nu super.

Het max toerental klinkt iets hoger en de max snelheid is nu 46-47 GPS kmh met zijn tweeën

Helemaal goed zo.
Er valt veel uit zo’n 50cc 2 takt blokje te halen
Mooi dat je wat van je hebt laten horen en dat hij naar wens is!
 
Back
Top