Een Kymco MXU 50 reverse (2011) 20k km. is een zeer leuke en stevige brommer quad van ongeveer 160kg.
Met 2 personen (volwassene en kind) gaat de quad moeilijk voorbij de 30km/h als die net doorgeschakeld is naar de hoogste versnelling. Als je met 2 personen vanuit stilstand in één keer door kan trekken dan gaat de vertraging rond de 30km/h beter en kan er bijna 50km/h (teller) gehaald worden. Heuvel op tussen de 25-35km/h gaat ook niet super.
De quad is bijna origineel. De enige verandering is een Turbokit geluidsdemper.
Het lijkt erop dat de 50cc net wat te weinig is, maar mss heeft iemand nog een ander idee.
Huidige setup info:
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 80 4mm draad
9 gram rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop
Heeft iemand een idee om de quad sneller door de 30km/h te laten gaan, nu blijft de snelheid daar hangen (zeker met 2 personen).
Bij 30km/h schakelt de quad net door naar de hoogste versnelling waarbij de toeren terug zakken en het ‘knetterende’ 2-takt geluid over gaat in een moeilijk brommend geluid.
Topsnelheid is nu bijna 50 en hoeft niet veel hoger.
Zou het ‘moeilijk brommend geluid’ rond de 30km/h ook kunnen komen door te veel of te weinig benzine door een verkeerde sproeier, of door verkeerde rolletjes?
Of is het noodzakelijk een vergroting naar 60cc of 70cc te doen met een vergroting van de sproeier, en afstellen met de rolletjes en max snelheid limiteren met een varioring? Vergroting van de carburateur is denk ik lastig omdat het inlaatstuk 17,5mm is. Als 70cc teveel is voor deze carburateur, kan 60cc dan wel met deze carburateur?
Er is iets meer kracht nodig.
Met 2 personen (volwassene en kind) gaat de quad moeilijk voorbij de 30km/h als die net doorgeschakeld is naar de hoogste versnelling. Als je met 2 personen vanuit stilstand in één keer door kan trekken dan gaat de vertraging rond de 30km/h beter en kan er bijna 50km/h (teller) gehaald worden. Heuvel op tussen de 25-35km/h gaat ook niet super.
De quad is bijna origineel. De enige verandering is een Turbokit geluidsdemper.
Het lijkt erop dat de 50cc net wat te weinig is, maar mss heeft iemand nog een ander idee.
Huidige setup info:
Kymco MXU 50 reverse 2 takt
Cilinder 49cc GAK KY-3
Carburateur Keihin KT 175 A cAb, Sproeier 80 4mm draad
9 gram rolletjes, geen varioring
Turbokit 4401 uitlaat, geen prop
Heeft iemand een idee om de quad sneller door de 30km/h te laten gaan, nu blijft de snelheid daar hangen (zeker met 2 personen).
Bij 30km/h schakelt de quad net door naar de hoogste versnelling waarbij de toeren terug zakken en het ‘knetterende’ 2-takt geluid over gaat in een moeilijk brommend geluid.
Topsnelheid is nu bijna 50 en hoeft niet veel hoger.
Zou het ‘moeilijk brommend geluid’ rond de 30km/h ook kunnen komen door te veel of te weinig benzine door een verkeerde sproeier, of door verkeerde rolletjes?
Of is het noodzakelijk een vergroting naar 60cc of 70cc te doen met een vergroting van de sproeier, en afstellen met de rolletjes en max snelheid limiteren met een varioring? Vergroting van de carburateur is denk ik lastig omdat het inlaatstuk 17,5mm is. Als 70cc teveel is voor deze carburateur, kan 60cc dan wel met deze carburateur?
Er is iets meer kracht nodig.
Post automatically merged: