Kymco K12 Cilinder, Krukas, Lagers..

KoB

Ouwe Gek
Ten eerste, Is het normaal dat een Malossi 70 sport (Giet) gloeiend heet wordt?
Dat ie niet koud blijft snap ik, maar op m'n Fox heb ik ook een Malossi 70 giet liggen en daar heb ik al 2 keer een warmloper mee gehad, dat wil ik nu dus voorkomen.

Setup:
Malossi 70 sport kitje (Giet).
Std. uitlaat (Ontgrensd) + carb.
Sproeier 90.

Ten tweede, Aangezien het beestje al ruim 17K op de teller heeft staan (Waarvan de kabel een tijdje kapot was) heb ik de eigenaar verteld dat het misschien verstandig is om er een nieuwe krukas + lagers in te hangen.
De keus is beperkt en van de volgende is de Rito waarschijnlijk de betere maar zou een van de andere (Goedkopere) ook voldoende zijn?
Top Racing Standaard (E 70)
Top Racing Race (E 80)
Rito (E 90)
Barikit (E 73)
OK, het verschil is niet zo groot maar het was ook niet de bedoeling om hem op kosten te jagen (Hij heeft de cilinder enigzins van mij gekregen....de ene hand wast de ander).

Als laatste, Wat voor een lagers kan ik het beste gebruiken? Ik neem aan C3, maar omdat het blok zo heet wordt vraag ik het me af.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb net een stukje gereden en het rijd nu stukken beter, hij wordt volgens mij ook niet meer zo heet.
Er zit nu sproeier 94 in en ik kan nu wel gewoon gas geven zonder dat ie verzuipt, er mag volgens mij nog wel een grotere in (Vol gas trekt ie minder goed).

Het was trouwens niet mijn bedoeling om iets aan het carter te doen, maar toen ik de boel in elkaar aan het zetten was viel het mij op dat het een behoorlijk groot verschil was.

Ik heb ff wat getekend met paint om te laten zien wat ik gedaan heb (Op de foto zie je het niet zo goed). De verhoudingen kloppen niet, maar het gaat om het idee.

Beunwerk.JPG


Probeer mij maar eens wijs te maken dat 'origineel' beter zou zijn als 'mijn beunwerk'. OK de rechtse zou waarschijnlijk nog beter geweest zijn, maar daar valt ook wat over te zeggen.

1) Spoelpoort wordt geblokkeerd.
2) Spoelpoort is vrij.
3) Mooi vloeiend, maar minder druk in het carter, en iets wat onder druk staat heeft maling aan iets wat vloeiend is, het kiest simpelweg de weg met de minste weerstand....en dat is wat ik gedaan heb, de enorme weerstand van die verrotte overgang opgeheven.

Hoe dan ook, bedankt voor je hulp en commentaar!

**EDIT** In het plaatje had moeten staan: Dit Was Misschien Beter Geweest.
**EDIT2** Rood=Spoelpoort van Cilinder, Blauw=Freeswerk
 
Back
Top