Eerlijk gezegd zou het bij m'n Fox aan beide kunnen liggen, maar de Kymco wordt gewoon gloeiend heet met de grootst mogelijke sproeier, ik heb 94 en 92 geprobeerd maar daar verzuipt ie op...of je moet heel rustig het gas verder lostrekken, en dat staat me gewoon niet aan.melf #50 said:warmlopen komt alleen maar door of een te arm mengsel of een slechte smering , tenzij hij echt zo heet word , mja , dan moet of de boel verstopt zitten (helemaal dicht met rommel tussen de koelkap) of de fan er niet opzitten..
Ik dacht zelf ook al aan een Rito, maar ik dacht vraag het toch even, een Rito word het.melf #50 said:zou een Rito as gebruiken ,die zijn goed , iig al geen std top racing ,daar heb ik er op een kymco in korte tijd 2 mee versleten , was niet echt wat.
verder kun je gewoon 6304 versmald c3 nemen.
KoB said:Eerlijk gezegd zou het bij m'n Fox aan beide kunnen liggen, maar de Kymco wordt gewoon gloeiend heet met de grootst mogelijke sproeier, ik heb 94 en 92 geprobeerd maar daar verzuipt ie op...of je moet heel rustig het gas verder lostrekken, en dat staat me gewoon niet aan.
Koelkappen zijn schoon en de fan zit erop.
Zou het kunnen dat de carb. gewoon te klein is, ik bedoel meer mengsel is betere koeling..toch?
Ik dacht zelf ook al aan een Rito, maar ik dacht vraag het toch even, een Rito word het.
Wat houd versmald of smal in, en welk nut heeft het? Zijn die lagers gewoon smaller?
Zit er nog verschil in de Rito assen? Ik zag net dat ze bij VDH een Rito as voor E 68 hebben...(Iemand ervaring met VDH?)
Op m'n Fox wel, maar die heb ik al een beetje aangepast, maar wat er met die Fox gebeurd maakt me niet zoveel uit, de cilinder en zuiger waren al verrot voordat ik 'm kreeg (Ik kreeg iig te horen dat ie beter liep als daarvoor, dus ik moet iets goed gedaan hebben aangezien er eerst een 21 Dell op zat, en na mijn 'behandeling' een 12mm (Ovaal 14x10) met goed sluitend ori filter).Joël said:Er zit zeker een standaard kopje op de cilinder?
70cc kopje kopen of het standaard kopje uitdraaien en uitliteren tot een veilige compressiewaarde (rond 12-13:1 zou ik aanhouden)
Wat betreft de 6304 lagers: normaal zijn die 15 mm breed, de versmalde zijn 12mm breed. Het zijn overigens dezelfde lagers als voor piaggio scooters.
Dat dacht ik ook al, maar ik vraag me wel af hoe het daar terecht is gekomen, en vooral waarom:?melf #50 said:dat ding daar op de oliepomp hoort daar niet
Redelijk normaal? Tsja daar kan ik niks over zeggen, normaal gesproken trek ik het zaakje niet zo vaak na ~60 km los, en als het wel zo is dan gaat het om een heel andere setup (BV Kreidler 50cc, 17mm, Compressie 1:14, Auto bobine op accu (Nog wel contact punten, maar afgedraaid vliegwiel), zelf gebrouwde uitlaat).melf #50 said:de aan slag op de zuiger is redelijk normaal , 1:40 is zat voldoende iig
In het begin kwam de zuiger zwaar tegen het carter aan (met de hand ronddraaien was geen optie), na wat schuiven met de cilinder ging het al beter maar raakte de zuiger het carter nog net (Krasjes op het carter), toen heb ik de bramen weggehaald en de zuiger een beetje bewerkt. Daarna heb ik 'm ingereden maar toen begon ie wel te ratelen (Heb al gekeken wat het was...speling op de lagers).melf #50 said:de zuiger komt normaal gesproken niet tegen het carter , je kunt de zuiger even in de draaibank zetten en 1 a 2 mm afdraaien
Dan trek ik de as er wel uit, het scheelt natuurlijk wel iets maar ik begrijp wat je bedoelt met 'niks'.melf #50 said:je kunt gewoon de as uit de oliepomp trekken , en dan de aansluitingen op de oliepomp dichtmaken , zo had ik het ook @ kymco , scheelt niks btw..
Ik heb eerst met de oude olie gereden die erin zat (En wat bij de benzine gegooid), daarna heb ik er Spartamet olie ingegooid (Ging om het flesje zodat hij niet met een literfles hoeft rond te rijden).melf #50 said:die aanslag is niet erg opzich , wat voor olie gebruik je nu?
Ik heb het blok nu uitelkaar liggen en ik denk dat ik toch maar een klein stukje weghaal (1-2mm), er zit sowieso nog een vette braam.melf #50 said:mja ,zuiger dus gewoon even af (laten) draaien ...
ik heb het ook wel meegemaakt @ kymco , toen heb ik volgens mij ook gewoon de zuiger afgedraaid
Ik dacht ook dat 1 keerring aan iedere kant goed was, misschien kom ik het nog tegen.melf #50 said:elke kant hoeft maar 1 keerring in , is die niet voor bij het achterwiel oid? mja , ben je ook niet nodig..
Weet je dat zeker? Ook als het een heeeeel oud blok is (Januari 1985 x| ), er zat vloeibare pakking tussen en ik heb geen zin om 'm weer los te trekken (Ben blij als ie de deur uit is en weer fatsoenlijk rijd).melf #50 said:bij een Kymco moet je er gewoon een pakking tussen zetten,die hoort er ook tussen , zo droog erop , dus zonder vloeibare pakking oid