Kymco injectie euro 5 start problemen

GlennB

Active Member
Hoi allemaal na lange afwezigheid weer eens terug met een gek probleem.

Kymco agility carry euro 5 (bezorgscooter) start heel random niet, kan maar zo 5 uur goed rijden en ineens langzaam uit vallen en niet meer starten.

Kan ook zijn dat je de scooter uit zet en na 3 min niet meer start dus start soms koud niet, start soms warm niet.

Scooter maakt een geluid alsof die wilt starten maar net niet aanslaat

Het volgende heb ik al gedaan/ nagekeken

Klepspeling deze is goed.
Bougie vervangen.
Compressie gemeten zowel warm als koud zit rond de 9 a 10 bar.
Vonkt zodra hij niet wilt starten.
Zodra hij niet wilt starten hoor je de benzinepomp draaien (dus krijgt benzine?)
Geen valselucht.
Luchtfilter is schoon.


Scooter heeft 3x melding met betrekking tot lambdasonde gegeven deze vervangen en melding is niet meer terug gekomen.

Motorlampje brand NIET (meer)

Hopelijk kan iemand mij op het juiste spoor leiden. Dit is voor een bezorgscooter flink vervelend omdat dit elke keer tijdens een drukke avondspits gebeurd.
 
Advertisement - register to remove this

Het enige wat ik kan bedenken is "geen benzine".
Maar je zegt zelf dat je de benzinepomp hoort draaien. Heb je ook gecheckt of die benzine aanzuigt/aanvoert?
Vraag me niet hoe, maar er is vast wel iemand hier die weet hoe je dat checkt.
Waarom ik het denk, weet ik niet. Ik vind het namelijk raar dat het te pas en te onpas gebeurt.
Al het andere wat nodig is voor ontbranding is namelijk aanwezig....
 
Trek de benzine slang er eens af , draai dan de contactact sleutel om , dan zie je zo of de brandstof pomp werkt ... of niet
Soms is ook de slang lek , en word er geen druk opgebouwd.
 
Trek de benzine slang er eens af , draai dan de contactact sleutel om , dan zie je zo of de brandstof pomp werkt ... of niet
Soms is ook de slang lek , en word er geen druk opgebouwd.
Het is een injectiescooter. Ik wil me uiteraard nergens tegenaan bemoeien, maar werkt het zo eenvoudig? Staat de boel niet onder druk? Kan je zomaar de benzineslang eraf rossen?
 
Daarom juist ..... eerst de slang er af af Rossen ...(werkt met een Stekker ) dan contact omdraaien , bij een flinke straal heb je druk ... Snappie ??
Scooter doet het nu alweer 4 dagen goed (uit het niks) mocht die weer problemen krijgen check ik uiterraard gelijk brandstofdruk.
Jullie horen van mij!
 
Scooter heeft 2 weken zonder problemen gelopen vandaag weer 2x niet te starten
Komt best een flinke straal benzine uit de slang dus vermoed dat de benzine toevoer oke is.

Het gekke is als je loopt met de scooter terwijl je start hij wel start?
Dus een soort aanrennen haha?
Iemand die dit kan verklaren

Koppeling heeft niks met starten te maken toch?
Dit aangezien het mij te binnen schiet dat deze recent is vervangen voor een aftermarket.
 
Koppeling heeft niets met starten van doen , grijpt alleen aan als de motor een bepaald aantal toeren maakt.
Lijkt wel of de stand van de scooter er iets mee te maken heeft , als hij van de standaard af is , en je loopt niet , start hij dan ook ?
 
Koppeling heeft niets met starten van doen , grijpt alleen aan als de motor een bepaald aantal toeren maakt.
Lijkt wel of de stand van de scooter er iets mee te maken heeft , als hij van de standaard af is , en je loopt niet , start hij dan ook ?
Nee je moet echt 'lopen'
Ik had ook al geprobeerd van het standaard af. Dacht wellicht een kabelbreuk of een slang die afgeknepen word maar dit is niet het geval denk ik.
 
dan "plakt" je koppeling: je vario is altijd in aangrijping, je koppeling hóórt pas aan te grijpen bóven stationair toerental, maar het lijkt erop dat deze al in aangrijping is vanaf nul.
 
dan "plakt" je koppeling: je vario is altijd in aangrijping, je koppeling hóórt pas aan te grijpen bóven stationair toerental, maar het lijkt erop dat deze al in aangrijping is vanaf nul.

Kan dit het probleem veroorzaken?

Er zat fabrieksaf wel heel veel vet op het koppelingslager laatst de carterkap eraf gehad toen zat alles onder het vet.
Toen had ik heel de boel grondig schoongemaakt maar gaf geen resultaat.
 
dat je koppeling plakt of sleept lijkt mij duidelijk en ook de oorzaak dat ie pas start als je loopt/rolt.
wááròm moet je zelf verder uitzoeken:
of het vet/voeringmateriaal of de stand van je koppelingsschoenen de oorzaak is (voorbeeld: de kopelingsschoenen van mijn Agility E4 staan iets scheef door de kracht van de standaard veertjes en de voeringen zijn daardoor schuin ingesleten, stel dat die van de jouwe zó scheef staan dat ze de zijkant van je trommel raken tòtdat ze door de draaiende vario naar buiten tegen de ronding worden geslingerd? (dan ook op zoek naar waarom?!)
de koppeling van mijn Agi (met toen 24K km erop) had ook "plakkende" afzettingen in de trommel toen ik die losmaakte, en pakte schokkerig tot ik dat wegschuurde en ontvette.
 
Last edited:
dat je koppeling plakt of sleept lijkt mij duidelijk en ook de oorzaak dat ie pas start als je loopt/rolt.
wááròm moet je zelf verder uitzoeken:
of het vet/voeringmateriaal of de stand van je koppelingsschoenen de oorzaak is (voorbeeld: de kopelingsschoenen van mijn Agility E4 staan iets scheef door de kracht van de standaard veertjes en de voeringen zijn daardoor schuin ingesleten, stel dat die van de jouwe zó scheef staan dat ze de zijkant van je trommel raken tòtdat ze door de draaiende vario naar buiten tegen de ronding worden geslingerd? (dan ook op zoek naar waarom?!)
de koppeling van mijn Agi (met toen 24K km erop) had ook "plakkende" afzettingen in de trommel toen ik die losmaakte, en pakte schokkerig tot ik dat wegschuurde en ontvette.
Bedankt hier kan ik weer wat mee!

Ik kan in ieder geval weer wat verder
Hopelijk in de goede richting
 
Back
Top