Kymco Dj Refined 70cc Polini Corsa

mikenmgn

Well-Known Member
Hallo scooter freaks,

Heb jullie advies nodig, mijn probleem is namelijk dat ik nu een 70cc Polini Corsa op mijn Kymco Dj Refined heb gegooid, maar dat mijn scooter nu slechter rijdt dan met de orginele 50cc cilinder.
Trek en top snelheid zijn beide slechter geworden ???

Heb de volgende setup:

orginele 14mm carburateur, met sproeier 100
std ontgrenste uitlaat
Vario ring is verwijdert en 6grams rollen
Spruitstuk 17mm van gemaakt

Graag hoor ik van jullie...
 
Advertisement - register to remove this

zet er even een 92 sproeier in en kijk naar de kleur van je bougie , 100 is erg groot.

met andere uitlaat kom je wel ongeveer op 100 uit.

spruitstuk hoef je niks aan te doen ,heb je die niet verneukt oid?

en zet de std rollen er in in , dacht 7,8 gram dat erin hoort , of nog zwaarder.

ovrigens kun je beter de gewone 70cc met std uitlaat hebben dan de Corsa.

bij de Corsa zou ik een andere uitlaat erop zetten , echter dan wel in combinatie met een andere overbrenging ,bij mij was ie namelijk ruim te kort , en ging ie bij 80/85 al ruim teveel toeren draaien.

mja ,dat moet je zelf even bekijken.

de Kymco's die ik heb gehad liepen altijd goed met de gewone 70cc Polini gietijzer met std uitlaat of Leovinci Handmade , met Polini overbrenging en Polini vario.

gewoon met std 12mm carb en std filter.
 
Een andere uitlaat heb ik ook al aan zitten denken, maar welke en een die makkelijk te verkrijgen is ?

Std rollen heb ik er al in gehad maar, niet met sproeier 92, dus ga dit ook even proberen.

Tja en ik heb nu eenmaal de Corsa ciilinder er al onder liggen, dus een gewone 70cc is geen optie, voor mij.

Wat bedoel je met de overbrenging ? Voor is het koppelingshuis en bedoel je dan het achterste gedeelte waar het achterwiel aan zit met de veer en trekveertjes??
 
samba zou ik niet nemen , die vond ik niet echt lekker lopen op 70cc @ dj.

de overbrenging zijn de tandwielen achterin die een bepaalde verhouding heeft ,deze verhouding is afgestemd op het vermogen versus toeren.

nu heb je meer vermogen en dus komt ie makkelijker op gang , echter met meer toeren op top , ik heb verschillende dingen geprobeerd toendertijd , met std overbrenging en andere uitlaat was het gewoon te kort , met std uitlaat wou het eigenlijk ook net niet maar de zwaardere kon ie niet echt mooi trekken, wat ie met een snelle uitlaat wel doet.

wel moet ik zeggen dat je met een std uitlaat icm 70cc leuke wheelies kunt maken @ kymco :p , en ook met de langere overbrenging met snelle uitlaat wil dit zeer goed :)

ik had toen dus de Leovinci Handmade Z, die nu niet meer verkrijgbaar is denk ik.

ik had ook een(echte) Handmade voor vision pasgemaakt @ dj , maar dit was net iets minder.

toendertijd waren er ook Corsa uitlaten voor DJ , maar die waren toen al zeldzaam :p

ook zou je een Peugeot uitlaat pas kunnen maken eventueel.
 
Heb de Jolly Moto uitlaat besteld en heb ik binnen 2dgn in huis, volgens het internet kwam deze goed uit de bus en ik kon deze voor de helft van de prijs aanschaffen, dus ben benieuwd.

Maar nu hebben we het over de overbrenging, je uitleg is zeer duidelijk en weet nu wat je bedoelt, bedankt. Maar om dit te vervangen lijkt mij een hels karwei... Of valt dit nog wel mee ?? Achterwiel er af en as er uit tikken met een hammer.. en nieuwe er in (welk merk, heb je nog tips en welke verhouding).

Zoals je ziet heb ik er best wel geld voor over, als ik maar waar voor mijn geld krijg zeg maar, want mijn motto is goedkoop is duur koop.

Heb trouwens de sproeier veranders van 100 naar 90 en liep idd stukken beter, alweer een goeie tip van je, thnx.

Koppelings rollen had ik daarna ook vervangen (8gr), maar dit was niet echt overtuigend, dus de ouwe maar weer terug gezet (6gr). Volgens mij kan ik gewoon maar beter even wachten op mijn nieuwe uitlaat, want dat zal wel veel schelen denk ik. Maar die overbrenging wil ik dan ook nog wel vervangen, dus hoor graag van je welk merk en welke verhouding, als dit zelf makkelijk te doen is.

Alvast bedankt.
 
het moet wel overgeperst worden , het uit elkaar halen stelt niks voor eigenlijk.

ik begruikte altijd een Polini overbrenging , is er als het goed is maar 1 van voor Kymco dj , maar welke dat was weet ik echt niet meer!

het zal deze zijn geweest :

http://www.easyparts.nl/showarticle...gingset-Polini-Kymco-Dj---Honda-Gp-Sp-Sc.html

let wel op de de sproeier met een andere uitlaat wel weer moet worden aangepast!

ook even een goeie bougie erin zetten ,NGK B8 of 9 HS ( of ES als het een lange schacht kop is)

is de kop overigens ook van Polini?

Jolly moto heb ik zelf nog nooit gehad btw.
 
Is het zo dat mijn hele blok dan van de scooter af moet? of zelfs door de midden ? Om de vertanding eruit tehalen En dat persen moet ik dat bij de dealer laten doen ( neem aan dat je bedoelt dat deze in mijn blok geperst t wordt)...

Bedankt voor de link, jammer van de wacht tijd zal wel weer een maand overheen gaan, denk ik zo voordat ze het op voorraad hebben..

Maar neem aan dat, als de snelle uitlaat eronder zit ik, weer sproeier 100 erin kan zetten?

De kop is overigens ook van polini, dit was de complete corsa set, inclusief bougie 9 hs bijgeleverd.
 
ok

je hoef alleen maar de koppeling en snaar eraf te pakken , dan het deksel de overbrenging en het wiel er wiel er even af pakken , het blok hoeft er niet onderweg.

let wel op dat daar olie in zit , daarvoor moet je dus even een nieuwe tube en pakking voor bestellen.
 
ok, maar aan welke kant moet ik dan beginnen en hoe krijg ik dat asje eruit ? Neem aan dat je de twee schroefjes eerst los moet draaien ?
Heb echt geen idee, namelijk. Heb gelukkig nog een reserve blok, kan ik eerst even daarop oefenen.
http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=245&pictureid=1641

aan de andere kant wat moet ik hier aan doen, zeg maar waar het wiel aan zat?

http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=245&pictureid=1640

En wat moet er geperst worden, moet deze als dit erin gezet wordt gedaan worden, door de dealer ?
orry voor alle vragen, maar wil het wel goed doen en jij hebt er verstand van gelukkig, voor mij hAHA
 
Last edited:
bouten zijn dat ;)

er zitten nog een paar bouten aan de buitenkant , die moeten ook los , zelfde kop.

dan kun je met een beetje kloppen het deksel eraf pakken , er komt wel olie uit !!

de andere kant is zo goed.

als je het deksel eraf hebt kun je de vertanding eruit pakken , de ingaande as zit vast in het deksel , de acht van het achterwiel tik je er voorzichtig uit ,daarna kun je ook de middelste as er zo uitpakpken (normaal gesproken)

let wel op eventuele ringen die er tussen zitten ,en vooral WAAR ze eventueel zitten!!

daarna kun je de pakking eraf halen en schoonmaken , en de olie zoveel mogelijk uit het carter.

vertanding overpersen moet met een pers gebeuren , teminste als dit geperst moet worden ,en dat weet ik al niet meer :p
 
Vind het wel goed zo, mijn scoot rijdt super met deze 70cc corsa en dikke Jolly Moto uitlaat, zal de 100km/u niet halen, maar hij trek als een kanon naar zijn top.

Dus hartelijk bedankt voor de info, ben er stukken wijzer van geworden, topic kan sluiten.
 
Back
Top