Kymco Dj Refined CDI-unit (twee stekkerig) vervangen.

mikenmgn

Well-Known Member
Hallo,

Heb een kymco dj refined, waar bijna alle begrenzers al uitzijn, op de CDI unit na. Nu is deze anders, dan de oude type's, namelijk twee stekkerig.

Nu heb ik al zitten zoeken op internet naar een snellere cdi, die passend is, maar heb deze niet kunnen vinden.

Weet iemand hier raad mee? Want deze houd nu nog in op de cdi unit.
 
Advertisement - register to remove this

Kymco Dj Refined

100% zeker, heb namelijk een dealer gesproken in het noorden van ned, deze heeft zelf een cdi-unit geplaats, maar wel met knippen en solderen en kabel trekken, kymco ging gelijk 10 a 15 km harder.
Nu heb ik hem gevraagd, wat hij had aangepast, maar dat kon hij niet door de telefoon vertellen en hij wist het niet meer precies, want je moest ook meten met een multimeter zei hij.
 
als ie electronisch is begrensd moet ie ook stotteren.

het is mij iig niet bekend dat ze electronisch zijn begensd , naar mijn weten is de dj alleen begrend op de uitlaat (prop) en de vario , en je moet van 80 naar 90 sproeier.
 
Klopt hij stottert ook, vooral als ik er een snellere uitlaat op leg, dan wordt het stotteren alleen maar erger (bij volgas), nu heb ik een std uitlaat, wel ontgrensd. vario eruit en sproeier 90. Nu valt het stotteren wel mee, met de std uitlaat, maar ik voel dat deze harder wil, maar dit niet kan.
 
Kymco Dj Refined

Het gaat hier over de nieuwe cdi-units van kymco dj refined met twee stekkers, he. Niet die ouwe.
Weet ook 100% zeker dat het aan de cdi unit ligt, wat deze slaat gewoon over(stotteren) op top snelheid en een dealer uit het noorden heeft mij ook verteld dat deze hierop begrensd zijn.
 
ja sommige kymco's zijn hierop begrenst.
kost je (naar mijn weten) gewoon een nieuwe complete kabelboom van een oude DJ50.

Maatje van me heeft t ook zo gedaan.
 
die zijn er 2e hands genoeg , maar er moet ook een manier zijn dat je het zo kunt ombouwen.

heb je een foto van die cdi?
 
Foto-33DKNNHN.jpg
Foto-D88HJTGP.jpg
Foto-REMREN3Y.jpg
uploaden en hier posten.
Hoe moet ik deze dan uploaden?
 
wat je nog even kunt proberen is 1 kabel weg laten , de kabels kun je als het goed is stuk voor stuk uit de stekker zelf halen.

alleen welke kabel het zou zijn als dit werkt moet je dan even uitzoeken.
 
hallo, ik heb een tijdje terug ook een dj voor iemand sneller moeten maken, deze had ook het nieuwe type cdi.
bij ongeveer 10.000 toeren gaat deze in een toerenbegrenzer dit was bij een 25 km snor dj.Ik heb daarna de importeur gebeld maar die kunnen er niets mee (opvoeren)
wat je kan doen is of hpi of carmo electronics bellen en vragen of ze je begrenzing eruit kunnen halen.
of een langere vertanding monteren waardoor hij pas later in de begrenzing zal lopen. mvrg jos koelewijn JRS SCOOTERS
 
kan je mij wat meer info geven over hpi, kan de website namelijk niet vinden welke jij bedoelt. Trouwens wel een goeie tip van jou.
 
Back
Top