Kymco dj komt moeilijk van plek rijd goed

Huib vd

New Member
Hallo ik heb een Kymco dj yes uit 2005
Setup
Malossi sport 70cc
Dellorto 19mm met Powerfilter en sproeier 98
Malossi vario met 7g rollen
Polini 3G racekoppeling met groene trekveren en witte drukveer
Twh v8 uitlaat uit Taiwan
Malossi 16/32 primaire vertanding

Mijn probleem is dat hij de eerste paar meter moeilijk wegkomt, verder rijd de scooter aardig scooter lijkt ook goed afgesteld te zijn maar ik ben geen prof dus daar kan het misschien ook aan liggen (bougie is bruin) dacht zelf eerst trekveren maar ik heb een Polini setje gekocht en doet ongeveer hetzelfde met allemaal (met wegkomen) mijn vraag is wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zijn dat dit door de vertanding komt.
Hoe vaak draait het koppelingshuis om het achterwiel één keer geheel rond te laten gaan?
 
Het kan zijn dat dit door de vertanding komt.
Hoe vaak draait het koppelingshuis om het achterwiel één keer geheel rond te laten gaan?
Zal binnenkort kijken maar het leek mij niet aangezien het echt licht of ik van stilstand ga, al rij ik 5 km/u dan lijkt ie wel goed te rijden
 
Ja snap ik maar wat zou ik dan moeten veranderen
eerst opmeten wat Raymen vraagt.
heb je je kopelingsschoenen niet meteen een beetje opgeschuurd toen je die veren plaatste?
dat voeringmateriaal kan "plakken"en hortend en stotend gaan pakken. als je het even opruwt en je trommel ook, pakt het geleidelijker, helemaal als je van de voorkant (de "happende kant" van de schoenen een schuin kantje afvijlt, dan pakt hij algemeen wat later.
 
eerst opmeten wat Raymen vraagt.
heb je je kopelingsschoenen niet meteen een beetje opgeschuurd toen je die veren plaatste?
dat voeringmateriaal kan "plakken"en hortend en stotend gaan pakken. als je het even opruwt en je trommel ook, pakt het geleidelijker, helemaal als je van de voorkant (de "happende kant" van de schoenen een schuin kantje afvijlt, dan pakt hij algemeen wat later.
Ja heb ik ook gedaan maar een vriend van me zij net dat het misschien een te lichte drukveer is, zou dat kunnen? Ik ga vanavond ff kijken naar dat wiel hoevaak ie draait.
 
een te lichte drukveer houdt je scooter juist "langer in z'n "één", tenzij je zo veel vermogen hebt dat hij je snaar laat slippen, maar dan hoor je 'm wel gieren en kom je helemaal niet weg. (hoe ìs het met je snaar? die staat niet op je lijstje)
Hmm ik hoor niks raars, ik heb er ook een nieuwe Polini v snaar in gezet dus zou ook goed moeten zijn
Post automatically merged:

Ook heb ik gekeken en als mijn wiel 1 keer rond gaat is mijn koppelingshuis 7 keer rond gegaan
 
Heb gele en rode drukveer getest en met de gele trekt hij iets beter maar je merkt dat het nog lang i goed is aan t begin dus het moet iets anders zijn, weet iemand nog iets?
 
Last edited:
Back
Top