Was wat te voorbarig zie ik.., huidige CDI heeft ook maar 4 draden wat wil zeggen dat dit al een oudje betreft.
Eerder genoemde paars/rode draad en/of lus is hier in het geheel niet van toepassing.
Dit zijn nog de type's welke niet te ontgrenzen waren/zijn en moest men een ander type plaatsen en/of race CDI.
Het is, zoals men zelf al aangeeft inderdaad een snor CDI, zie OEM-parts:
https://www.onderdelen-kymco.nl/kymco-motorfietsen/assignment_spare_parts/30410LDC8E91
Eveneens is het lastig aan te geven wat hij met originele bus doet, de een tikt de 28/29 echte km's aan en de ander doet niet meer dan de werkelijke 25 km's. Men zou het moeten proberen met een snorbus ofdat de scoot ook werkelijk maar 25km gaat op top.
Het is wel mogelijk d.m.v. een draaibank om iets van de rand af te draaien.
Men moet dan wel goed weten waar men mee bezig is..., niet rot bedoeld maar het kan ook heel gauw fout gaan.
Ik heb zelf wel ervaring met sym v.w.b. varioringen i.c.m. de snelheid.
Ik betwijfel echter of dit ook voor Kymco zo werkt. (gek genoeg nog nooit zelf geprobeerd!)
Het kan uiteraard wel met een compleet gladde bus en ringen.
Wat dat betreft moet men alleen de juiste maat ringen bemachtigen bij bijvoorbeeld een bouwmarkt.
Let er wel op dat de ring(en) de juiste diameter hebben zodat speling geen kans krijgt.
Qua dikte kan men dan bijvoorbeeld een fractie dunner gaan dan de werkelijke 11mm.