KVS richting?

Anne

mannelijke versie
Ik heb een LC carter, waar geen wieltje inzit, ik rijd dus met een electrisch waterpompje.

Maakt het nou nog uit welke kant ik oppomp?

Ook zitten er 2 aansluitingen op mijn radiateur (MHR), maar boeit en nog wat in en uitgang is?

Want volgens mij maakt dat niks uit, het lijkt mij opzich wel handig om de onderste aansluiting van de radiateur als uitgang te gebruiken, in verband met zwaartekracht, anders moet het pompje al het water in de radiateur omhoog pompen (kweet niet precies hoe een radiateur er van binnen uitziet eigenlijk)

Advertisement - register to remove this

ja, maar moet het er wel bij de kop uit? als je er een wieltje in hebt, dan snap ik dat het zo moet, aangezien die met de krukas meedraait, en dus richting de kop, maar bij mij is het loze ruimte daar....dus waarom kan het niet andersom dan?

en ik heb geen runner, dus daar heb ik ook niks aan

ik vraag dit in verband met een mooie plek voor mijn pompje zoeken

Onderkant rad is uitgang

Bovenkant rad is ingang

Zou je het omdraaien , zoals je zelf al aangaf moet het water omhoog gepompt worden.

Tevens heb je kans dat je lucht gaat aanzuigen met als gevolg dat je pomp kuren krijgt.

Precies...

Als je water omhoog pompt, heb je NEVER last van luchtbellen... Het maakt niet uit wat boven en onder is.Je hebt een gesloten circuit zolang je de radiateur goed vol houd... Het reservoir zorgt ervoor dat er altijd een vol circuit is..

Ook als is het reservoir bij een malossi-rad maar een kleine slang met vuldop.. Het is een recervoir :)

Voor de duidelijkheid: ik heb de warme toevoer boven zitten, de afvoer beneden.. Dit omdat warm water stijgt, en koud water zakt. (zelfde principe als je centrale verwarming thuis, de bovenkant is altijd heter dan beneden)

zo werkt de polini watergekoelde set voor ciao's enzo ook.

Je moet het pompje bij de cilinder zetten, en hij moet ernaartoe pompen, zodat hij niet onnodig heet water pompt, maar diedie net door het rad is geweest.

En heet water moet bovenin het rad komen, dit is namelijk lichter dan het koude water en zal stijgen, als je het boven aansluit zal het over de hele breedte gaan 'drijven' en zo gelijkmatig het hele rad vullen met heet water. als je het onde aansluit stroomt het rechstreeks naar de "uitgang" en gebruik je een heel klein deel vd oppervlakte van je rad. het vereist een mespuntje inzicht om dit in te zien, mja zeer logisch dus.

Back