kvs in mijn blok gekomen

scooter fr€@k

Well-Known Member
1 liter kvs is in mijn blok terechtgekomen nadat ik mijn cilinder getuned had , maar aan de koppakking is niks gebeurd dus hoe kan et dan eigelijk komen dat er kvs in mijn blok is terechtgekomen?
de pakking is niet stuk heb ik al naar gekeken en ben er niet aangeweest dus hij is op de cilinder gezet zoals hij er af is gegaan
kan mss iemand me zeggen hoe dit dan is kunnen gebeuren?
 
Advertisement - register to remove this

dan zit er toch ergens wat lek , carter , cilinder , mja , je zegt nadat je de cilinder "getuned" hebt maar is daar niet wat misgegaan? gaatje ergens oid?

koppakking kan lekken , tapeindgaten , bij piaggio de voetpakking..
 
Kan zijn dat je je cilinder niet goed hebt vastgedraaid. maar als je hem hebt getuned kan het kleinste gaatje in je want er al voor zorgen dat ie koelvloeistof lekt in je spoelers
 
scooter fr€@k said:
ik heb dus een lekker gaatje in mun uitlaatpoort gevonden waar alles door loopt , zou ik dit met DEFCON kunnen maken het is een gaatje van 1-2 mm

Je kan het proberen.. maarja, of defcon het houd moet je testen denk ik?
Succes iig!
 
Beetje oude topic,
Maar defcon houdt dit niet en defcon kan die hitte niet aan. Als je nagaat dat je uitlaat al blauw kan worden van de hitte, dan zit de tempratuur van de verbrandingsgassen bijna tegen de 1000 graden aan als het niet warmer is. Als deze gassen er 12000 keer per minuut langs moeten met die hitte, dan ligt die defcon er zo uit
 
als je het goed aanbrengt en goed glad schuurt moet het wel vasthouden denk ik.
dat van die 1200 graden is onzin.
probeer anders de fabriek eens te bellen van je defcon. die kunnen je er alles over vertellen.
 
ZipSjezer said:
als je het goed aanbrengt en goed glad schuurt moet het wel vasthouden denk ik.
dat van die 1200 graden is onzin.
probeer anders de fabriek eens te bellen van je defcon. die kunnen je er alles over vertellen.

1200 heb ik nooit beweerd, maar hoe warm denk jij dat een explosie is????
Sommige mensen hebben soms nog wel eens last van een roodgloeiende uitlaat, dat is tegen het smelten aan (meestal verkeerd ontstekingstijdstip of verkeerde afstelling van carb) En tijdens het rijden wordt de uitlaat nog eens gekoeld door de rijwind die er overheen gaat.

Maar je kan defcon gebruiken maar dat mag volgens mij niet warmer worden dan 150 à 200 graden. Je uitlaat wordt al 2 keer zo warm!!!! Moet je na gaan hoe warm uitlaatpoort aan binnenkant wordt of je moet piaggo cilinder hebben die wordt om uitlaatpoort heen nog gekoeld
 
JBB said:
1200 heb ik nooit beweerd, maar hoe warm denk jij dat een explosie is????
Sommige mensen hebben soms nog wel eens last van een roodgloeiende uitlaat, dat is tegen het smelten aan (meestal verkeerd ontstekingstijdstip of verkeerde afstelling van carb) En tijdens het rijden wordt de uitlaat nog eens gekoeld door de rijwind die er overheen gaat.

Maar je kan defcon gebruiken maar dat mag volgens mij niet warmer worden dan 150 à 200 graden. Je uitlaat wordt al 2 keer zo warm!!!! Moet je na gaan hoe warm uitlaatpoort aan binnenkant wordt of je moet piaggo cilinder hebben die wordt om uitlaatpoort heen nog gekoeld


gewoon grote prop defcon langs koelkant er aanplakken. Er bestaad zeker defcon die tegen zulke temp kan. 1200graden is echt overdreven hoor
 
dus kneedbaar staal zal het niet gaan houden ?
ik heb er juist al een prop in gedaan en houd tot nu toe heel goed , maar wat jullie zeggen van 1200 °C kan ik ff niet volgen kijk het kneedbaar staal word ook weer gekoeld door de koelvloeistof want ligt in het koelvloeistof dus
 
Back
Top