Kunststof spuiten

Status
Not open for further replies.

DME3

zeg maar Dimitri
Ik heb net enkele uurtjes gesearched en ben er nu nog minder wijs van geworden :?
Ik ben dus van plan de kunstof kappen van me Nitro te spuiten.
Bij het searchen las ik heel wat verschillende meningen waardoor ik héél verward werd, maar dit is wat ik denk de beste methode:
1.eerst grof schuren, dan lekker glad schuren met waterschuurpapier en het oppervlak ontvetten
2.een laagje spuitplamuur eroverheen en weer wat fijn schuren met waterschuurpapier om de eventuele oneffenheden weg te werken
3.Hier begint het twijfelen, moet ik nu nog primer gebruiken nu ik spuitplamuur heb gebruikt of niet? Zo ja, moet dit dan kunststofprimer zijn? Dacht van niet omwille van het spuitplamuur die de kunststof bedekt
4.De lak erover heen in meerdere dunne lagen
5.Blanke lak. Maar moet er echt blanke lak over bij alle soorten lak? Ik weet dat er blanke lak over moet bij metalic-lak, maar moet dit ook bij andere soorten?

Zal de verf dan niet makkelijk barstjes vertonen omdat die kappen namelijk makkelijk buigbaar zijn??

Greetz Dimi
 
Advertisement - register to remove this

bij de kappen van mijn motor heb ik elastische verf gebruikt, en het zit er nog op.... (en JA, mijn motor trilt :p)

ook heb ik siliconenverwijderaar gebruikt zodat de verf beter hecht... maar het beste is om gewoon je kap mee te nemen naar een GOEDE verfhandel en te vragen hoe en wat
 
Hoe zit het dan eigenlijk met primer en plamuur? Moet primer nog of niet als ik er spuitplamuur op doe?
Denk niet dat het mooi zou zijn zonder plamuur, omdat ik die kap waarschijnlijk niet echt glad kan schuren.
Hoeveel kostte die elastische verf dan?
 
1 ontvetten
2 schuuren met waterproff korrel 400/600
3 schoonmaken en ontvetten
4 primer/spuitplamuur
5 spuiten maar

als je ergen diepe krassen hebt moet je het wat groffer opschuuren en dan wat fijner en dan 2 laagjes spuitplamuur erop

spuitplamuur kan ook als primer dienen
 
Hier wordt ik dus verward van, spuitplamuur kan als primer gebruikt worden :rolleyes:
Heeft die kunststofprimer dan nog wel nut als ik spuitplamuur gebruik om de kap lekker glad te maken? Heb echt geen zin om +10 EUR per bus te betalen als ze toch niet helpt.

@Floran: als ik het zou vinden in de search, zou ik hier dan een thread maken? Staat gewoon nergens echt duidelijk uitgelegd :?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top