Krukwangen opvullen

Originally posted by Ridderruud
en als het dat doet dan zou het bijna 2x zijn grootte moeten krijgen om tegen de bigend aan te moeten kunnen lopen....
wat dacht je van 1,5 mm..........

maar je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik dacht ik zeg het maar even.
 
Originally posted by Ridderruud
dan vraag ikme af hoe malossi dit heeft opgelost met zijn team-assen....
wat maakt dat uit als je het steeds controleerd?
en als het uitsteekt snij je het weg......
 
Originally posted by JohanV
zo simpel is het allemaal niet. met verschillende 2stroke-tuning software is je carterinhoud te berekenen.

Welke software dan? Carter inhoud kan je volgens mij het beste meten met een buret/volume pipet oid, maar jij bedoelt waarschijnlijk een optimaal/beter carter volume?
 
Originally posted by DvD

en hoe zit het dan met je vliegwiel princiepe.........kan natuurlijk niet zomaar wat weg gaan halen lijkt mij.

Klopt, probeer hem dan maar weer eens gabalanceerd te krijgen. Weghalen hoeft natuurlijk niet zomaar... Dus het kan wel, maar of je er iets mee opschiet betwijfel ik ten zeerste...
 
Originally posted by Bart


Welke software dan? Carter inhoud kan je volgens mij het beste meten met een buret/volume pipet oid, maar jij bedoelt waarschijnlijk een optimaal/beter carter volume?

Ik weet toevallig dat het met Mota kan, ik neem aan met de rest ook wel. en ja ik bedoel een beter carter volume.
Ik denk dat de vorm ook nog wel uitmaakt. bv, veel ruimte rond de spoelgangen en rond de krukwangen weinig ruimte.

Joor, freddy heeft toch TSR-software ofsow?
 
Originally posted by JohanV


Ik weet toevallig dat het met Mota kan, ik neem aan met de rest ook wel. en ja ik bedoel een beter carter volume.
Ik denk dat de vorm ook nog wel uitmaakt. bv, veel ruimte rond de spoelgangen en rond de krukwangen weinig ruimte.

Joor, freddy heeft toch TSR-software ofsow?

Mota was dacht ik 500 dollar ofzo, dat zit iets te ver boven mijn budget. Ik heb wel bimotion (gekocht), hopen dat er snel een nieuwe versie uitkomt met carter, membraan en kop erbij en dat het weer gratis is voor geregistreerden :|. Het zal ongetwijfelt uitmaken waar die ruimte zit maar ik weet niet of IK dat verschil nog merk.
 
wat kostte bimotion dan? en waar heb je het gekocht?
mota koste 239 australische dollars, ik dacht dat een aus. $ net zoveel waard was als een gulden ofsow?
 
Originally posted by JohanV



Joor, freddy heeft toch TSR-software ofsow?

Freddy heeft Mota, TSR en nog meer. TSR heeft tientallen programma's waar ik best wel profijt van heb gehad. Alles is gespecificeert en moet je weer voor dokken alleen :(
 
Originally posted by JohanV
wat kostte bimotion dan? en waar heb je het gekocht?
mota koste 239 australische dollars, ik dacht dat een aus. $ net zoveel waard was als een gulden ofsow?

Een australische dollar is 55 eurocent of f1,20 ( ben zondag terug uait australie :) ). Dus het is zoon f290,- of 132 euro. Als ik dat bedrag uitgeef koop ik liever het boek van blair voor 165 euro oid.

Ik heb bimotion gekocht voor 60 amerikaanse dollar (nog geen 61 euro) er kwam nog 2 keer 6 euro bij omdat het van een bank hier naar een noorse bank over gemaakt moest worden. Ik heb voor bimotion gekozen omdat de dos versie me al goed beviel. Maar het nieuwe gedeelte is alleen cilinder en (blair) pipe. Het is een excel file, maar wel erg overzichtelijk en duidelijk. Ik heb gemailt met billy van www.bimotion.go.to , hij is zowel de maker als de enige verkoper van bimotion.
 
ik zit nu met een vraag... ik heb vandaag ook mijn rhq as opgehaald, en ik zou graag eens willen weten waarom er een hol gat door de bevestiging van de beide wangen loopt, verder ziet het er van binnen net zo uit als bijv een buis... het smeert niet de big-end lager o.i.d...

RHQ.JPG

iemand meer helderheid?:)
 
Dat gat zit er zodat je met "busjes" de pen kan borgen, door deze erin te persen...

Dit om te voorkomen dat de krukwangen t.o.v. elkaar verdraaien...

Helaas ontbreken deze borgbusjes bij jou.... :p
 
Back
Top