Ik vermoed dat de riem als hij op de bus ligt een fractie breder is dan de vrije ruimte. B ij het vastdraaien eerst vier of vijf rondjes vario en krukas laten meedraaien, de riem laat je dan omhoog kruipen. Als je dan de boel tegenhoudt en de moer vastdraait, denk ik dat de moer vast blijft.
Groet,
Zorg dat de snaar bovenin de poulie zit.
Dit doe je door de koppelingspoulie naar je toe te trekken en de snaar onderin tegen de as te duwen.
Hierdoor heb je voor meer ruimte van de snaar en kan deze bovenin bij de vario, zodat de poulies goed tegen elkaar komen, draai dan de moer aan.
Je kan het ook zien door met een lampje ertussen te kijken en zorgen dat je geen tandjes van de krukas as ziet. Dan sluiten de poulies goed aan.
Waarschijnlijk/zeker heb je nu de v-snaar tussen de poulies geklemd en loopt deze omhoog bij draaiende motor en dan heb je speling en rammelt de moer eraf met alle gevolgen van dien.