krukas

robind

Well-Known Member
hallo ik heb een vraagje

laast is er bij mijn beta ark een nieuwe dopler as erin gezet nou ik zet dus vrolijk alles in mekaar

en toen zat ik met 1 probleem de moer die op de onstekingskant zit wil er niet op !

als je hem er op draaid gaat die het eerste stukje en dan wil die niet meer durf hem ook niet door tedraaien omdat die krukas helemaal nieuw is en ik mijn draad erop niet wil verneuke

wat zou ik kunnen doen die moer gaat er aan de variokant er wel gewoon goed op

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

met een schuifmaat proberen, en dan kijken of dit dezelfde speod is als de andere kant van de krukas, meet ook de dikte van de draad eens op of dit hetzelfde is, als je hem er met een hamer ingetikt hebt is de kans groot dat je je draad verneukt heb
 
de spoed meet je met een spoedmeter ,niet met een schuifmaat , is ook een beetje lastig om mee in een moer te komen ;)

mja , je kunt het verschil met het blote oog wel al goed zien
 
oke, maar omdat alleen ze ontstekingskant er niet opgaat volgens mij =, dus waarschijnlijk vario wel, ga ik ervanuit dat er meer aan de hand is.

Heb je je krukas er geprobeert in te tikken met een hamer ? Of viel hij er makkelijk in?
 
robind said:
....................................................................................... krukas helemaal nieuw is en ik mijn draad erop niet wil verneuke

wat zou ik kunnen doen die moer gaat er aan de variokant er wel gewoon goed op

alvast bedankt

Op de variokant dus wel, ik vermoed dat de krukas er niet helemaal netjes in is gezet, en dat er op de kop van het schroefdraad is getikt, waardoor het draad als het ware korter en dikker is geworden...
 
Oh oke, nou ik ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is, denk dan toch een andere moer erop, ik zou er dan maar even mee naar de dealer gaan, die heeft vast wel een krukasmoertje op voorraad ;)
 
Back
Top