Krukas vervangen maar loopt nu stroef

SNap

Well-Known Member
Ik heb vandaag de krukas vervangen. Maar hij loopt nu redelijk stroef. is dit nieuwigheid ofzo want het bevalt me voor geen meter....maar dat begrijp je natuurlijk ook wel. maar eerst maar weer eens in elkaar zetten en inrijden. dan nog maar eens kijken.

maar zou hij wel lopen nu die zo stroef gaat, ik vraag me af of hij wel wil starten..iemand hier ervaring mee?

Advertisement - register to remove this

Als je nu gaat rijden gaan je lagers naar de tering.

Als je keerringen er nog niet inzitten, moet je krukas uit zichzelf gaan draaien als je het blok draait, dus echt heeeeeel soepel.

Spanningsvrij trekken kan door het blok weer te verwarmen en dan met een kunstof hamer een tikje op je as te geven, maar ik weet niet zeker of deze methode wel helemaal OK is, dus wacht maar even op andere reacties :)

iig als je schone lagers erin hebt zitten zonder keeringen behoort ie heel soepel te lopen...doet ie dat niet kan je je krukas idd spanningsvrij maken...ik doe dat door voorzichtig met de platte kant van een hamer er voorzichtig tegen te tikken aan de kant die als eerste over de krukas ging terwijl je de krukas gelijkmatig ronddraaid....na wat tikjes behoort ie mooi en soepel te lopen

het kan ook voorkomen dat er nogal wat vet en smeer tussen je lagers zit dan loopt ie ook niet mooi soepel...had ik in het begin ook maar na wat km's rijden was ie wel weer soepel

als je keerringen er net inzitten moeten die zich ook nog zetten dus dan gaat je as ook niet echt soeper...hiervoor geld dus weer na een tijdje rijden wel..

zo dat was het weer...aub geen commentaar op het gebruik van de hamer ! ik ben niet zo voor al dat verwarmen enzo...kan je blok ook door beschadigen...

Originally posted by Ogre
Spanningsvrij trekken kan door het blok weer te verwarmen en dan met een kunstof hamer een tikje op je as te geven, maar ik weet niet zeker of deze methode wel helemaal OK is, dus wacht maar even op andere reacties :)

Is ok

dan ga ik dat eerst maar eens proberen..maar ik heb de keerringen er al in...kunnen die er weer uit?

Want als ik ze warm ga stoken lijkt me dat niet zo goed voor de keerringen.

Kan ik hem niet gewoon nu laten lopen? Eerst een hele tijd stationair zodat hij zichzelf richt?

nou ik heb het hele ding in elkaar, alles aangesloten en hij wil dus niet starten..kan dit komen doordat de krukas niet zo soepel loopt??

Of weten jullie nog andere oorzaken, kijk het lijk me natuurlijk wel logisch dat alles ff door moet stromen maar ik ben toch al wel ff aan het kicken geweest.

bert! en ik hebben zaterdag avond ook ff zn krukas vervangen. Toen we zondag s'middag porbeerden zn nrg aan de praat te krijgen lukte het gewoon NIET...na een hele tijd kicken en schelden liep hij wel :)

alleen het probleem met die piaggio gevallen is dat ik het lelijke scooters vind. en toen ik mijn scooter kocht gaf ik meer om looks dan technische shit

Last edited:
ik vind het ook niet echt lelijke scooter maja mooi vind ik ze oook niet, doe mij dan maar een sr of aerox ofzo....

en je kunt een lelijke scoot ook heel mooi maken hoor, kijk maar naar de rally van srally!

Back