Krukas peugeot

Milanvds

New Member
Hallo
ik wil mijn peugeot speedfight 2 AC opvoeren
ik wil het volgense erop
-mallosi sport 70cc
-17.5 mm dellorto
-power one vario
-70cc turbokit dos salidas
( 70cc Uitlaat met 2 dempers)
Als ik dit erop zou zetten zou de krukas dat houden of niet
 
Advertisement - register to remove this

Met deze setup zou ik niet de standaard krukas erin laten.
Ik zou überhaupt geen Peugeot opvoeren. Dat is meestal geen goed resultaat.
Die Peugeots moet je gewoon origineel laten, wil je opvoeren? Haal dan piaggio of minarelli etc.
 
Krukas gewoon erin laten kan makkelijk met die malossi sport 70. (zo wel iets meer olie bij gaan smeren, daarop zal de krukas eerder op kapot lopen dan de sterkte van de as.)

Zou juist geen zo genaamde `volle wangen` krukassen erin monteren.. Want carter druk is al vrij hoog op dat blok.

Je krijgt dan alleen meer negatieve effecten ervan dan positieve effecten. Zoals hij met een volle wangen as veel meer gaat zuipen..
Op de originele as loopt hij naar mijn mening er het zuinigst op.

Dus zolang het een vervoers scooter is gewoon de standaard as erin laten.

Is het echt een race scooter waar je toch geen kilometers mee gaat maken dan maakt het vrij weinig uit wat je doet. Maar bij een middeltoerig cilinder liever dan wel een betere sport krukas erin doen.


Ik heb zelf echt een hekel aan die imitaties krukassen op zo`n peugeot blok.. Loopt er niks beter van, eerder meestal slechter.

Met de standaard as nooit problemen mee ervaren..
 
Krukas gewoon erin laten kan makkelijk met die malossi sport 70. (zo wel iets meer olie bij gaan smeren, daarop zal de krukas eerder op kapot lopen dan de sterkte van de as.)

Zou juist geen zo genaamde `volle wangen` krukassen erin monteren.. Want carter druk is al vrij hoog op dat blok.

Je krijgt dan alleen meer negatieve effecten ervan dan positieve effecten. Zoals hij met een volle wangen as veel meer gaat zuipen..
Op de originele as loopt hij naar mijn mening er het zuinigst op.

Dus zolang het een vervoers scooter is gewoon de standaard as erin laten.

Is het echt een race scooter waar je toch geen kilometers mee gaat maken dan maakt het vrij weinig uit wat je doet. Maar bij een middeltoerig cilinder liever dan wel een betere sport krukas erin doen.


Ik heb zelf echt een hekel aan die imitaties krukassen op zo`n peugeot blok.. Loopt er niks beter van, eerder meestal slechter.

Met de standaard as nooit problemen mee ervaren..
oke ik rij nu op olie tankje maar die ga ik er dan uit halen waar zou ik dan op moeten rijden kwa verhouding van olie en benzine
 
olie tankje zou je gewoon kunnen laten zitten.. Gewoon wat meer 2takt olie bij de benzine erbij mengen.

Het is niet dat je met die extra olie niet ermee zou kunnen rijden.. Zo lang je hem laag toerig houd zou het prima kunnen.

De extra olie is meer nodig als de belasting hoger word. Zodat de krukas wat meer olie ziet.. Zolang die olie smeer film goed is, zal de slijtage van de krukas vrijwel niet veel meer worden.

Krukas gaat sneller kapot als die amper of minder olie krijgt.

En doe er ook wat goede kwaliteit olie in.. Niet die flesjes van 6 euro per stuk.
 
Zou persoonlijk die 17,5 niet doen op dat peugeot vertikaal blok. Is echt een ramp om af te stellen..
Heb er zelf ooit een DO PHBG 16mm geprobeerd werkend erop te krijgen.. Lukte gewoon niet. Toen aan een goede dealer in de buurt laten doen.
Was er 3 dagen aan bezig geweest.. Alles uitgeprobeerd tot andere gasnaalden aan toe.. Maar was niet goed lopen te krijgen.

Ik vind het zelf zonder van de gemaakte kosten.
 
Zou persoonlijk die 17,5 niet doen op dat peugeot vertikaal blok. Is echt een ramp om af te stellen..
Heb er zelf ooit een DO PHBG 16mm geprobeerd werkend erop te krijgen.. Lukte gewoon niet. Toen aan een goede dealer in de buurt laten doen.
Was er 3 dagen aan bezig geweest.. Alles uitgeprobeerd tot andere gasnaalden aan toe.. Maar was niet goed lopen te krijgen.
Ik wil het toch graag proberen heb namelijk wel vrienden die het ook hebben maar die hebben andere krukas maar dit zou hij ook houden?
 
Ondanks dat dat peugeot blok echt zenuwachtig is qua opvoeren raad ik je in ieder geval een multivar van malossi aan ipv een power1 want die dingen zijn echt prul.
 
Back
Top