Krukas gewoon erin laten kan makkelijk met die malossi sport 70. (zo wel iets meer olie bij gaan smeren, daarop zal de krukas eerder op kapot lopen dan de sterkte van de as.)
Zou juist geen zo genaamde `volle wangen` krukassen erin monteren.. Want carter druk is al vrij hoog op dat blok.
Je krijgt dan alleen meer negatieve effecten ervan dan positieve effecten. Zoals hij met een volle wangen as veel meer gaat zuipen..
Op de originele as loopt hij naar mijn mening er het zuinigst op.
Dus zolang het een vervoers scooter is gewoon de standaard as erin laten.
Is het echt een race scooter waar je toch geen kilometers mee gaat maken dan maakt het vrij weinig uit wat je doet. Maar bij een middeltoerig cilinder liever dan wel een betere sport krukas erin doen.
Ik heb zelf echt een hekel aan die imitaties krukassen op zo`n peugeot blok.. Loopt er niks beter van, eerder meestal slechter.
Met de standaard as nooit problemen mee ervaren..