This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Krukas niet recht ?

Berends97

New Member
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn krukas.
Het betreft een mvt krukas voor peugot verticaal met mechanische oliepomp.

Ik heb deze nu al 4 x opnieuw gemonteerd, steeds met nieuwe lagers en in 2 verschillende blokken. Ik loop tegen het probleem aan dat wanneer ik hem in de grote carterhelft steek hij maar voor 3/4e wil ronddraaien en dan met de wang tegen het blok aan loopt. Ook zit er geen cm beweging in met de kleine carterhelft er op na een aantal tikken links en rechts. Na alles na gevoeld te hebben met voelermaatjes dacht ik eerst aan een oneffenheid in het blok maar in een ander blok heb ik het zelfde probleem.

Dus vandaag ben ik naar de as gaan kijken, die ongebruikt is en er nog perfect uitziet. Als ik met mijn vinger langs de ronde kant van de wang voel, voel hij voor de helft heel bobbelig aan, terwijl de andere helft van de wang en de wang aan de kant van het kleine carter helemaal glad en gaaf zijn. Het is ook wel iets te zien als je hem in het licht houdt, maar nietecht op de foto. Dit komt ook overeen met het punt waar hij niet voorbij wilt draaien. Kan dit vanuit de fabriek al zo zijn en heb ik gewoon pech met deze as? Of zou het echt met plaatsen en centreren te maken hebben ?

Ik heb hem via via gekocht dus ik kan helaas niet naar een bedrijf stappen of hem retour sturen, vandaar dat ik hier probeer of iemand dit wel eens eerder heeft meegemaakt.

Alvast bedankt !

Attachments

• 20241009_163845.jpg
    109.7 KB · Views: 22
eerlijkheidshalve was dat eigenlijk t eerste en enige dat ik zag.
Die oneffenheid zou met balanceren te maken kunnen hebben. alleen zo krom als hij is/lijkt valt er niks te balanceren.
Hoe staan beide uiteindes *kant Vario en kant ontsteking en opzichte van elkaar?

Ik zie er eerlijk gezegd verder weinig aan zo met het blote oog, maar heb voor nu maar een yasil krukas besteld zodat ik verder kan met bouwen. En laat hier wel een keer iemand met meer expertise naar kijken