Krukas @ MHR Speed

nberlijn

Hallo,

Ik ga beginnen aan een Piaggio Blok van een NRG en wil daarop een MHR Speed zetten of een Hebo Manston

Mijn vraag is welk krukas is hiervoor aan te raden en welke lengte drijfstand is dan nodig? Ik heb namelijk nog een MHR RHQ Krukas met een 80mm drijfstand..

Advertisement - register to remove this

Dan nog misschien een dom vraagje ik lees veel verhalen dat een Hebo Manston sneller is dan de Speed maar mij lijkt door die drijfstand van 85mm dat die speed meer toeren maakt ? En is het allemaal Pen 12 ook ?

Ja dat is mogelijk, maar moet je de speed wel afdraaien.
Hebo Manston Revolution met speed zuiger is ook geen probleem(reed ik ermee).

MHR Team 99 = 85mm = Speed
Normale (doppler/power1) = 80mm = Speed (5mm af laten draaien), Hebo Manston.

Af laten draaien word niks slomer van, sommige beweren van wel. Tja, uitproberen. Waarom wil je speed gaan rijden? En wat zit meer onder je nrg? Is voor dagelijks gebruik, wil je elke dag afstellen?

Over toeren, Speed = 13.500 / 13.800 correct me? Hebo Revo = 14.500

Ja dat is mogelijk, maar moet je de speed wel afdraaien.
Hebo Manston Revolution met speed zuiger is ook geen probleem(reed ik ermee).

MHR Team 99 = 85mm = Speed
Normale (doppler/power1) = 80mm = Speed (5mm af laten draaien), Hebo Manston.

Af laten draaien word niks slomer van, sommige beweren van wel. Tja, uitproberen. Waarom wil je speed gaan rijden? En wat zit meer onder je nrg? Is voor dagelijks gebruik, wil je elke dag afstellen?

Over toeren, Speed = 13.500 / 13.800 correct me? Hebo Revo = 14.500

Tis alleen voor sprints en niet voor dagelijks gebruik nee...
Maar ik weet zo wel genoeg over dit iemand anders vertelde me dat een cross 85mm was en een speed 80mm. En hij weet het uit 100% ervaring omdat die zelf SBO rijd.. Maarja ik word er niet wijzer op !

piaggio speed moet met een 85mm drijfstang
minarelli speed moet met een 80mm drijfstang

naar mijn weten kun je gewoon een minarelli speed zuiger in een piaggio speed zetten icm een 80mm drijfstang.

houd wel de extra kosten even in de gaten.
Je ziet tegenwoordg hele nete team99 asjes 2ehands aangeboden voor mooie prijsjes.

Plus dat zodra je je cilinder laat afdraaien, het weer wat lastiger word als je er op ten duur vanaf wil (een groot gedeelte wil uiteraard gewoon met zo'n cilinder @ bijbehorende (85mm) as rijden.)

........
naar mijn weten kun je gewoon een minarelli speed zuiger in een piaggio speed zetten icm een 80mm drijfstang.

Nee dat gaat niet, je kan wel een Minarelli Speed zuiger pen 12 gebruiken in een Piaggio mits je een 85 mm drijfstang in je Pia hebt, aangezien deze zuigers hetzelfde zijn (Mina Speed = Pia Speed zuiger).

Als je een Mina cross zuiger wilt gebruiken moet je een 90 mm stang monteren op Pia of de voet 5 mm afdraaien met 85 stang, of de voet 10 mm afdraaien (wat denk ik lastig wordt) met een 80 mm stang.

Het gebruik van een langere drijfstang betekend niet per definitie dat de setup sneller en/of langzamer wordt.

Het toerental dat een bepaalde setup draait is over het algemeen meer afhankelijk van de gebruikte uitlaat dan van de cilinder.

Back