krukas loopt zwaar na het plaatsen van keeringen

Erwin280

Well-Known Member
hey ik heb mijn lagers vervangen. Me carterhelften zitten weer op elkaar en heb de krukas gecentreert. Hij liep heel soepel als je hem draaide. Nu heb ik de keeringen die achter mijn lagers komen erin gemonteerd met een bus maar hierna draait de krukas super zwaar. Ik denk dat de keeringen de lagers raken. Je weet ook niet hoever je moet slaan want of je duwd hem te ver of te kort in. waardoor ie tegen het lager aan gaat zitten of dat ie er even later weer uitknalt. Ik heb hem dus te ver geduwd denk ik. Het is een morini blok trouwens. hoe los ik dit op. Want het is slecht voor de keeringen en prestaties als ik het zo laat denk ik.
 
Advertisement - register to remove this

beter pak je deze er weer uit en zet daar een nieuwe in , het beste is even meten met een schuifmaat hoever de keerring er maximaal in moet ,dit moet bijv. bij een Peugoet en piaggio ook vrij nauwkeurig en doe ik ook altijd even netjes met een schuifmaat.

de linker keerring die bij op krukas zit (dus niet de 2e die de kamer van de oliepomp afsluit) zet ik er altijd eerst in voordat ik het lager erin zet dat scheelt een hoop geklooi , ik zet m er via de binnenkant in dus.
 
ruudje_1 said:
ja dan loopt hij altijd veel zwaarder.. moet ze er gewoon helemaal in tikken zitten ze gewoon goed
\

en het liefst nog met een voorhamer :rolleyes:

een keerring moet je niet te ver erin slaan , bij een Peugeot bijv. kun je m zelfs te ver slaan zodat ie in het oliepomp gedeelte terecht komt..

dus zeg dan in vervolg gewoon niks aub..
 
Je moet keeringen niet erin slaan, je moet ze erin duwen. Volgens mij ga je gewoon te ruw te werk.
Maar als je niet al te vaak keeringen hebt vervangen denk je sowieso al snel dat ze te ver in je carter zitten omdat de krukas wat stroever gaat lopen, dus het kan heel goed dat er niets aan de hand is.
En die dunne touwtjes, wtf :rolleyes:
 
likje vet aan de binnekant (krukas tap kanten) niet aan de buitenkant... en dan met de hand erin proppen, en aanduwen tot de goede diepte, met een cola fles of iets wat over de kruktappen heen past :) werkt perfect :)
 
Remco. said:
Mwa, de keeringen @ vario kant moet bij minarelli echt een stuk doorgetikt worden, die krijg je er met je vingers niet ver genoeg in. :#


moet jij eens opletten , die druk je er als het moet echt wel in ,maar om ze er toch netjes in te krijgen kun je idd beter even tikken..

mja ,het gaat hier ook niet om een minarelli
 
Back
Top