Krukas loopt scheef

coenmx

Well-Known Member
Hey,

Ik heb dit vaage probleem. Ik heb alles goed in me blok gezet. Krukas is mooi recht erin geplaatst. Verwarmt enz... Maar nu rijdt die dus al. Maar me krukas gaat af en toe krom lopen als je dan me waterpomp en carterkap eraf haalt zie je dat die krom draait. En na een tijdje 'zet' die zichzelf weer recht. Alle carter bouten zijn ook goed aangedrijt. Carters zitten ook goed tegen elkaar aan. HOE KAN DIT??

Tnx alvast,
Coen

Advertisement - register to remove this

Hey,

Ik heb dit vaage probleem. Ik heb alles goed in me blok gezet. Krukas is mooi recht erin geplaatst. Verwarmt enz... Maar nu rijdt die dus al. Maar me krukas gaat af en toe krom lopen als je dan me waterpomp en carterkap eraf haalt zie je dat die krom draait. En na een tijdje 'zet' die zichzelf weer recht. Alle carter bouten zijn ook goed aangedrijt. Carters zitten ook goed tegen elkaar aan. HOE KAN DIT??

Tnx alvast,
Coen

je kan er alleen achter komen door je krukas uit je blok te halen en hem op de meet klokken te leggen,

het kan namelijk zo zijn dat je krukas tap krom is, of alleen het uitende (het schroefdraad dus) of gewoon dat je krukas verdraaid is over het bigend.

ja slingeren bedoel ik idd.

Je ziet me ontstekking en vario gewoon 'slingeren' dus niet me schoefdraad.

Maar hij stopt dus soms en dan loopt die weer echt.

Ik ga van de week ff een filmpje maken ervan.

doordat de binnenring van het lager kapot is (waarschijnlijk) kunnen de kogels naar 1 plek rollen en dus ondersteunen ze de andere kant van het lager niet meer, al vaker meegemaakt..

vaak overigens bij kunstof kooien, maar bij ijzeren kooien kan het ook..

zelfde prijs zo'n beetje , ik gebruik alleen maar met stalen lagerkooi eigenlijk , sommige anderen gebruiken wel kunstof , wat je gebruikt moet je zelf weten ,de discussie ga ik niet weer aan :P

imo zijn stalen kooien wel wat steviger , wat gegarandeerd goed is is TB P63 lagers , alleen zijn deze erg duur...

oke dan wordt het weer splitsen. En stalen erin doen. Voor de verandering :P.

bij dealer proberen geld terug te krijgen :p zeg ik zo ik heb net 1km gereden en moet je horen wat eruit komt. Zegt die het is ONMOGELIJK dat een lager stuk gaat... Ik zeg je hoort het toch... Zegt die je hebt zeker je krukas met een moker in je carter gezet. Ik heb geen een keer een soort hamer gebruikt. Maar goed niks terug gekregen...

Hoe kan ik trouwens zien of me krukas nog wel kaasrecht is??

het ligt vaak zeer zeker wel aan de montage , als je zelf je blok in elkaar zet hoef je ook echt niet terug te gaan voor garantie hoor...

JIJ wilt de scooter zelf maken , dan ben JIJ ook verantwoordelijk zijn voor de gevolgen dat JIJ het doet , niet degene die je het spul verkoopt ;)

als ik soep maak en ik doe het verkeerd en het smaakt niet , dan is het toch niet zo dat degene die de ingredienten levert schuldig daaraan is ? :p

Back