Krukas kymco people s

dakduif

New Member
Beste mensen,

Ik heb een kymco people s bouwjaar 2013 4t 50cc 26500km op teller. Scooter heeft al tijd top gereden tot sinds kort ben er achter gekomen dat er op mijn krukas en krukasmoer geen schroef draad meer zat.

Nu is mijn vraag weten jullie wat voor schroefdraad er op je krukas moet zitten en is het mogelijk om er een nieuw schroefdraad op te tappen?
 
Advertisement - register to remove this

draad is M12 x 1,25. al een nieuwe moer geprobeerd? meestal gaat die eerst dol, misschien red je het daarmee nog? als je krukas ècht dol is zit er natuurlijk geen vlees meer op om opnieuw die M12 x 1.25 op te snijden.
 
draad is M12 x 1,25. al een nieuwe moer geprobeerd? meestal gaat die eerst dol, misschien red je het daarmee nog? als je krukas ècht dol is zit er natuurlijk geen vlees meer op om opnieuw die M12 x 1.25 op te snijden.
Probeer het nu met een nieuwe moer maar dan halverwege vast draaien krijg ik de moet niet vaster naar de krukas zelf toe. Nog verdere tips kan ik desnoods de loose ruimte opvullen met een ringetje?
 
Probeer het nu met een nieuwe moer maar dan halverwege vast draaien krijg ik de moet niet vaster naar de krukas zelf toe. Nog verdere tips kan ik desnoods de loose ruimte opvullen met een ringetje?
je kan het proberen als je genoeg draad hebt waar ie wel op vast zit?
maar als je het goed wil doen zou ik eerst de oude draad opsnijden met een passende snijmoer of desnoods een tweede nieuwe moer waar je snijtanden in zaagt met een ijzerzaagblaadje, die je er voorzichtig met wat olie op draait en weer af draait, spanen weghalen en dan de gewone nieuwe moer weer passen.
 
Kijk ook goed op de schroefdraad . Wij hadden een koppeling waarbij de inwendige schroefdraad van de moer op de as zat.
Die kon je er zo afhalen en moest er alleen een nieuwe moer op.
 
Back
Top