krukas krom?

SpeedfightCor

Well-Known Member
Owk: mijn vraag dus; kan je tijdens het monteren je krukas krom krijgen? Bij mij zat de boel dus in elkaar, en toen bleek dat de krukas vast zat. Als je goed keek zag je dat de wangen iets naar elkaar toe liepen|( Snel de boel weer gedemonteerd. Maar is het dus mogelijk dat hij krom is? Het gaat om een Yamashi(Doppler) asje, Peugeot blokje.
 
Advertisement - register to remove this

dus je bedoelt dat de wangen krom zitten??
dat lijkt me heel onwaarschijnlijk
het zou kunnen zijn dat het met het monteren van de krukas je hem niet precies in het midden hebt geplaatst
 
het ligt er helemaal aan hoe jij een krukas in je blok zet
als je met een moker je krukas erin ramt dan gaat hij wel krom
maar als je je blok heb verwarmt dat kan hij niet kromgaan.
 
als je een blok goed reviseerd of krukas erin zet moet ie vrijwel direct goed draaien...

krom lijkt me sterk maar kan altijd natuurlijk.

maar ik ga er vanuit dat de krukas iid niet in het midden zit en dat je met een paar tikkies met de kunstofhamer wel los gaat zitten..
 
na melf je moet altijd wel een tikje aan beide kanten geven dat hij precies goed zit hoor en de wangen gaan niet snel naar elkaar toe staan ,, lijkt me best wel onmogelijk zonder dat j het tussen abgnschroef zet ofzow en heeeeeeeeel hard aandraaid dus zal wel meevallen
 
Owk hij is dus definitief krom. Ik heb hem gemonteerd, wat erg makkelijk ging. Daarna heb ik de rotor en stator gemonteerd. Nu loopt de rotor tegen de stator aan als de zuiger op het diepste punt zit. De ruimte tussen rotor en stator is beneden en onder verschillend. Deze zijn uiteraard goed gemonteerd.

Iemand een oplossing, buiten het kopen van een nieuwe as om? Ik hoorde dat hij in principe te richten is?
 
het licht eraan wat er krom is en hoe het komt , als de krukwangen ten opzichte van elkaar iets verdraaid zijn door bijv. een kleine val dan valt ie te richten.
maar als de kruktap krom is kun je m iig al weggooien...
 
Back
Top