Krukas krom runner (2005)

cvt18

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een probleem gehad met de scooter.
Ik reed op een rechte weg langs de snelweg en ik reed er ongeveer 80 en zodra ik het gas opengooide schoot mijn hitte metertje omhoog en bij 105km/h blokeerde mijn achterwiel.. levensgevaarlijk maar gelukkig niet gevallen.

En toen ik hem weer aan deed had ik geen aandrijving meer dus dacht mijn v-snaar is geknapt.

Kom ik thuis en bleek dus dat hij geknapt was maar er was nog een probleem,
de as van mijn krukas zat een afwijken van +-5mm op aan de kant van de vertanding.

Dus ik dacht ik bestel een nieuwe krukas want hij is naar de klote.

Ik wil dus een nieuwe krukas kopen en wil advies.

Setup:
Top performance 70cc
Dellorhto 19mm
90mm sproeier
Roller 4,5gram
Gele mallosie drukveer.
Giannelli silencer

Ik heb al een krukas op het oog en dat is polini evo2 <<<< is dat wat en wat zijn de voordelen van zoeen krukas.

Mvg,
Cemo

Ps:wat zou ik nog meer aan mijn scooter setup kunnen veranderen zodat hij wat meer trekt en harder loopt. Cilinder (mhr 77cc bigbore mischien?
 
Advertisement - register to remove this

misschien een aluminium 70cc ? stage 6 racing ofzo, weet niet precies wat er allemaal is voor piaggio verder.
 
wat voor uitlaat heb je?

want daar zit waarschijnlijk al een verbetering in , je kunt je cilinder nog (laten) tunen bijv.

krukas kun je gewoon een Rito , Powerone of Doppler voor nemen , zijn goeie asjes en meer ben je niet nodig..

een 77cc bigbore komt HEEL wat meer bij kijken , dus vergeet dat maar , bovendien kun je met veel goedkopere cilinders ook een resultaat halen dat MEER dan genoeg is... ;)

je sproeier zal btw geen 90mm zijn :*
 
wat voor uitlaat heb je?

want daar zit waarschijnlijk al een verbetering in , je kunt je cilinder nog (laten) tunen bijv.

krukas kun je gewoon een Rito , Powerone of Doppler voor nemen , zijn goeie asjes en meer ben je niet nodig..

een 77cc bigbore komt HEEL wat meer bij kijken , dus vergeet dat maar , bovendien kun je met veel goedkopere cilinders ook een resultaat halen dat MEER dan genoeg is... ;)

je sproeier zal btw geen 90mm zijn :*


ja dat is hij wel hij smoort ook soms af als ik plotseling gas geef... ik moet een andere sproeier erin doen maar dus het lijkt me dat die evo2 krukas wel goed is?
 
zou niet die evo2 krukas nemen, heeft namelijk geen spiebanen waardoor je niet elke vario kan gebruiken. zelf zou ik voor de malossi rhq gaan.
 
ja dat is hij wel hij smoort ook soms af als ik plotseling gas geef... ik moet een andere sproeier erin doen maar dus het lijkt me dat die evo2 krukas wel goed is?

weet je wel hoeveel 90mm is :*

dat is 9 centimeter ;)

90 sproeier kan , maar dat zijn geen mm's ..

waarschijnlijk is gewoon je sproeier te klein..


verder , waarom zou je in godsnaam zo'n overdreven de krukas erin zetten??
 
weet je wel hoeveel 90mm is :*

dat is 9 centimeter ;)

90 sproeier kan , maar dat zijn geen mm's ..

waarschijnlijk is gewoon je sproeier te klein..


verder , waarom zou je in godsnaam zo'n overdreven de krukas erin zetten??

hoezo overdreven het is toch een goeie krukas ik heb ook een lege cartererbij besteld ik ga een nieuwe blok bouwen voor mijn runner
 
rito as is even goed, kost alleen 3x minder. dus je hebt net een hoop geld weggegooit :p

ok nou jah weer wat bijgeleerd.

Hij is binnengekomen en ik heb nog een vraag ik heb gezien dat er ook geen tandjes op de nieuwe krukas zit hoe los ik het probleem met de varioteur op hij heeft geen grip op de nieuwe krukas.
 
Ik heb die krukas ook, Je zal een polini vario moeten kopen met een gradeplaat zonder tandjes.

Powerone heeft ook vario's voor die krukas dacht ik.

Ook heeft die krukas geen spie voor origineel vliegwiel dacht ik maar dat weet ik niet zeker (want heb zelf pvl)
 
Ik heb die krukas ook, Je zal een polini vario moeten kopen met een gradeplaat zonder tandjes.

Powerone heeft ook vario's voor die krukas dacht ik.

Ook heeft die krukas geen spie voor origineel vliegwiel dacht ik maar dat weet ik niet zeker (want heb zelf pvl)

Ok maar ik heb een malossi variateur en daar mee heb ik zitten uitvogelen vast het wel zitten 2 bussen bij met aparte lengtes die ik bij de nieuwe krukas heb gekregen en een kleine busje die is zwart.

eerst krukas daarna ringetje daarna tandwiel voor waterpomp aandrijving, daarna een klein zwarte busje en daarna komt de variateur compleet en daarin het kleine busje die ik er bij heb gekregen en dan komt de starterkrans daarna het kleine stukje voor de kickstarter. en het moertje erop en alles zit strak en vast.... dit was blijkbaar de oplossing wat vinden jullie?
 
welke past erop en welke is beter als ze allebei erop passen..
handleiding staat dat ze er allebij op kunnen maar welke is beter voor meer trekkracht.

Variateur - Speed Control - Piaggio (16x13 - rollen)
imagemagic.php



Variateur - Speed Control - Piaggio (19x15.5 - rollen)
imagemagic.php


dit zijn de afbeeldingen ervan.

Ps: ik bestel er ook een powerbox bij.

1. Powerbox - Viton Race € 32,12

imagemagic.php



2. Powerbox - Kleur: Blauw € 26,37

imagemagic.php
 
Powerbox maakt niks uit, verspil je geld daar niet aan want aan prestaties ga je er niets van merken.

Variateur maakt op deze setup ook niet veel uit. Heb ooit gelezen dat een vario met grote rollen beter is, maar verder zijn de 2 varios volgens mij wel hetzelfde.
 
Ik heb nog een polini evo vario die zo goed als nieuw is!

Past perfect op je krukas, had zelf precies hetzelfde:)

Stuur maar een pm bij intresse;)
 
powerone heeft ook een vario die er op past geloof ik.

Die zijn een stuk goedkoper en ook gewoon goede vario's.

Oja had nog even gekeken op mn krukas en der kan wel een spie in. Dat vroeg ik me nog ff af paar posts terug :p
 
Back
Top